onsdag 28 oktober 2015

Viktslukarn

IGod kväll i stugorna. Världens tröttaste dag idag. Gjorde misstaget att slänga ett getöga i spegeln vid ett av mina 273 toabesök på en dag och med de ögonrödorna får man ju vara glad att folk förhoppningsvis inte tror att jag vintutar på kvällarna i detta växande tillstånd jag befinner mig i. Det känns som någon vräkt en hel sandlåda i varje öga.
Begriper inte varför egentligen men det kaaaan ju eventuellt ha att göra med den stundande flytten, Lill-knoen i magen och sömnsvårigheter delux.
Tur att jag får känna mig som en nyutslagen ros varenda dag *snarare skabbräv numero uno*. :(
Fräsch, pigg och ärtig kommer jag förhoppningsvis vara nån gång under nästa år igen.

Idag är det dax för ny vecka. Fattar inte hur det är möjligt att tiden kan gå så fort?! Vi är redan i v 26 o_O
Om typ 3 veckor går vi in i sista trimestern.
I måndags var vi till barnmorskan för andra gången denna graviditet. 
Allt såg bra ut. Magen är precis lagom stor, blodtrycket helt ok och järnvärdet var fortfarande så pass bra att hon inte tyckte jag behövde komplettera med mer järn.
Förutom att min kropp fungerar som en viktsug så verkar allt fortskrida som det ska. Blir smått less över att jag går upp i vikt bara av att tänka på mat. Varför reagerar min kropp på detta vis när jag är gravid?! Det spelar ingen roll hur mycket eller lite jag äter och om jag tränar som fan, jag går ändå upp i vikt :(
När Lill-knoen är född kommer jag ta hjälp av Viktväktarna på en gång och skap bra rutiner kring maten.


Clementinsäsongen verkar vara igång för jisses så goda de är nu! Skulle utan att blinka kunna äta en hel säck per dag ;)

Nomnomnom

5 kommentarer:

Jennie sa...

Jamen jisses som sagt, tiden bara rusar fram! Lite skrämmande faktiskt. Härligt att allt såg bra ut med magen. :) Tråkigt att du går upp i vikt ändå, du som kämpat och tränat allt du kunnat. :( Undrar varför det blir så? Jag gick ju upp massor, men så rörde jag inte en fena heller så. ;)

Snart flyttar ni! Håller tummarna att ni får nyckeln till helgen. :)

Kram <3

Only me sa...

Haha ja fy sjutton kan man stoppa den lite?! I varje fall i februari och framåt ;)
Ja jag fattar inte varför jag lägger på mig. Klarar jag min på "bara" 20 kg så får jag vara glad men med tanke på hur det var med både Julia o Petter så är det nog snarare 20+ som gäller :(
Vet inte varför jag lägger på mig mer? Som om min kropp lagrar varenda lilla energignutta som finns bara för att ha till sen :(

Ja åhhhh som vi hoppas. Men jag drömde i natt att det inte blir så så nu tror jag mer påmindas faktiskt :(

Kram <3

Jennie sa...

Ja det måste ju vara så, den tror väl att den ska göra av med allt under förlossningen. ;P drygt ändå, men det där jobbar och äter du bort snabbt sen. :)

Only me sa...

Haha ja som om man behöver energiresurser nog för att förse ett helt fotbollslag till en förlossning xD
Jag har som plan att försöka få bort det på lika lång tid som jag varit gravid. Borde inte vara en omöjlighet kan jag tycka.

Jennie sa...

Det låter som en sund plan :)