söndag 11 oktober 2015

Nedstämd

Men på riktigt!!!! Hade formulerat ett halvt inlägg och fick gå och stänga dörren för Maja lämnar den öppen när hon går in( hon öppnar den själv utifrån) och när jag sätter mig i soffan råkar jag radera allt! Redo för ett rejält sammanbrott här.

Vaknade i morse med tårarna rinnande efter en dröm där jag fick höra hur värdelös jag är. Med den starten kände jag verkligen inte för något mer. Låg kvar i sängen flera timmar innan jag klev upp. Orkade liksom inte med någon.

Kort kan man väl säga att den här dagen varit helt värdelös från min synvinkel.
Har sovit, gråtit och mått illa om vartannat.
Har inte haft någon aptit eller lust att äta så magsäcken gör ont. Skönt! Nån sorts känsla förutom sorg.
Huvudet sprängs snart av värk. För mycket tårar har den inverkan på i varje fall min skalle. 

Pappa ringde förut och ville komma förbi men jag nekade. Vad ska nån hit att göra nu?!? Sa som det var, kommer han så går jag upp och lägger mig tills han åkt.
Varför ska jag känns dåligt samvete när jag säger ifrån? För det gör jag. Varför ska jag be om ursäkt för att jag säger som det är? Att jag inte vill umgås, att jag inte vill göra som andra, att jag tycker och tänker som jag gör? Varför får jag noll svar på mina sms jag skickade där jag svarade personerna att det faktiskt inte är så bra just nu?!? De frågade ju och jag svarade. Ska jag vara den som alltid finns men aldrig får säga ifrån när jag själv mår dåligt? 

Har panik här, det drar ihop sig för ny vecka och jag har sån jävla ångest över att åka på jobbet. Jag vill verkligen verkligen inte jobba nu när jag vet att tårarna hotar precis hela tiden. Jag vill inte ha planeringsdagar där en av luncherna ska vara på Eastern Palace, ett jävla Kinahak. Jag avskyr verkligen bambuskott och jasminris och mår illa av stanken de båda avger. Och nä, det gäller oavsett jag är gravid eller inte.

Ångest! 

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Fy vad jobbigt för dig! Men klart omgivning och familj ska acceptera att det är en sån dag, inget att ha dåligt samvete för! Bra att du säger ifrån!

Ni borde gå på bbq garden istället! Så bra. Det är en jättefräsch kinarestaurang - men de har dagens också! Allt i stor och bra buffé.

Jennie sa...

Men fy vännen, mår du så dåligt <3 vilket skit. :( Jättebra att du kunde säga ifrån till din pappa, jag tycker nära släkt ofta anser sig ha full rätt att klampa in när de känner för det utan att först kolla läget. Och säger man att man inte orkar med folk så tror de att de inte ens tillhör det släktet. Jag hade nog inte haft hjärta att säga ifrån så jag tycker det var svinbra och starkt gjort av dig!
Kanske du skulle försöka få en sjukskrivning? Du gör ju inget bra jobb när du mår dåligt och du mår ju ännu sämre av att tvinga dig till saker när du redan mår skit.
Stor kram! <3

Only me sa...

Tack till er <3