måndag 5 oktober 2015

Öronkrypningar

Hamnade på Hc idag. Ringde i morse och kunde väl aldrig drömma om att få en sån snabb tid, men se tji fick jag! Redan på eftermiddagen minsann :)
Anledningen är höger öra. Under några veckors tid så har det känts som om något krupit runt i hörselgången. Typ en insekt. Det är enormt irriterande och jag vet att det inte är något kryp där men det känns ändå som om något fäller ut benen och stapplar runt.
Var inne på svamp i hörselgången (det är inte helt ovanligt) men om det vore det skulle fanskapet vara lika stort som Jämtlands län så snabbt som det växer i så fall. Så den idén skrotade jag ;)
Undersökningen gick bra och var tämligen smärtfri. Jag var nog mest orolig att det skulle göra ont eftersom en långsmal strut med lampa och förstoringsglas petades in i örat.
Sjuksköterskan som utförde undersökningen tyckte sig se en slemhinna (har man verkligen slemhinnor i öronen?!?) och fick rådfråga en läkare. 
Nepps, inte några slemhinnor i örat inte. Lite örvax i den ljuvliga nyansen bärnsten och småsår. Så eksem blev diagnosen. Tog i runda slängar 10 minuter totalt och kostade ett par hundra (inklusive nån sorts droppar som ska användas 3 ggr om dan i oklart många dagar).

Får hoppas krypningarna försvinner fort för mina svårigheter med koncentrationen blir inte bättre av ett öra som ständigt gör sig påmint.

Julia lagade mumsig mat idag :) Höstgryta med kantareller. (Receptet finns här: http://www.kokaihop.se/recept/hoestgryta) 
Fantastiskt att komma hem till dukat bord måste jag säga :)

Funderar på om jag kan lura Henke att glo på ett avsnitt av en ny Netflix-serie som vi börjat glåma på. En serieversion av Scream. Den är rätt cheezy men ok. Bättre än intnå ;)

Inga kommentarer: