fredag 30 oktober 2015

Rena rama öknen och pissigt

Hej hej, här är hon som har hälften av Saharas sand i ögonen och har haft så sedan i morse. Vaknade fullkomligt uttorkad med ögon skrumpna som russin och med ögonlock som gnisslade vid varje blink. Tungan var som kardborre och satt fast i gommen. Riktigt jäkla varmt på sovrummet! Har vridit ner elementet rätt rejält!

Sov för övrigt som en regelrätt tegelsten och vaknade med bakishuvudvärk.
Hade ju noll lust att åka på jobbet måste jag  säga. Vem har tid med jobb när man har ett helt bohag att få fason på?!

Katterna var mindre nöjda med flytten och Maja har i sanning visat sitt missnöje på ett helt ofantastiskt sätt.
Hon satt sig rätt och slätt på badrumsmattan och kissade. Mitt framför ögonen på Julia O_O
Jag som just skrytit om hur duktiga de var som inte gjort några olyckor osv.

När jag kom på jobbet fick jag en mycket oangenäm upplevelse. Kände lukten av kattkiss när jag skulle hänga av mig kläderna och svaret på varför kom när jag tog av mig mina stövlar. En av kattuslingarna har helt enkelt kissat i min ena stövel! Tänkte när jag drog på mig dem i morse att det var konstigt att den ena var blöt inuti men tänkte att det säkert runnit in vatten när nån klafsat in med blöta skor. Att det inte varken regnat eller snöat igår fanns ingen tanke om...
Hur som helst. Eftersom Henke körde mig till jobbet eftersom de ändå skulle till huset och plocka så fick jag ringa och kräva hämtning. Att sätta sig på en buss med kattkiss i skon kändes inte som ett alternativ. Inte heller att åka buss utan både strumpor och byxor. Ja för iom att det var på stövelskaftet det var kiss så var både mina stödstrumpor och mina byxor helt dränkta i piss :(
Å nä, jag kan bjuda på mig själv men att åka buss byxlös...
Gick dock hem i jobbyxor faktiskt.

Piss-stövel...

Jag å dagisbarnen får med en påse kläder som är nerpissade frän jobbet/dagiset :/

Stiligt xD

Kvällen har gått åt till att packa upp, montera sängar, försökt få någon form av struktur och fått plats att ens röra sig, med andra ord fått upp grejer ur kartongerna så de gått vika ihop.

Nu är vårt sovrum rätt ok, Petters rum ska ha en byrå (som ligger i kartong och ska monteras ihop) och ett sånt där Ikea-skåp (Kalix eller nåt). Sen är det ok.
Julia har packat upp allt på sitt rum och även hon väntar på en byrå och ett skåp/bokhylla. 

Hos Julia :)

Hos Petter :)

Hos mig och Henke :)

Nere ser det ut som en bomb smällt men det blir nog ordning där med bara vi fått ihop möblerna som ska monteras.

Nu ligger vi som två kryss i sängen och slappar. Orken att röra en enda fena till ikväll finns inte. 

I morgon ska vi städa ur huset och sen kan vi lalla på lite mer här hemma. Utan stress. Känns jätteskönt! Att få bort flyttstädningen känns som en jäkligt skön grej för att kunna känna att vi kan börja njuta här. 
Trivs faktist redan jättebra och helt ärligt så känns det verkligen hemma redan. Trots rena rama krigs-zonen :)

Nu -> SOVA! 

6 kommentarer:

Jennie sa...

Men vilket lustigt litet fönster på Petters rum. :) Har det varit en trång liten toalett där innan eller är det bara så helt enkelt? Härligt som sagt att ni redan är inne <3

Fy på kissemissjäkeln... kanske det blev stressigt med flytten för henne, de fattar väl inte vad som händer riktigt de små stckarna. Tilt blir fruktansvärt stressad då vi flyttar, direkt jag börjar packa kartonger vet han vad som är på G och blir jätteorolig och när det är dags att tömma lägenheten så mår han verkligen skitdåligt och går omkring och ropar. :( Tack och lov så har han aldrig kissat inne, men jag vet ju att de kan reagera så.

Unknown sa...

Ja dom reagerar olika katterna vid förändringar. Hoppas dom snart funnit sig tillrätta och slutar med såna dumheter. Ser väldigt mysigt ut i lägenheten. Ser nästan färdigt ut redan :)

Only me sa...

Jennie: haha nä det fönstret ska nog vara där. Är ett sånt litet fönster i vardagsrummet med. Verkar som det var inne med småfönster en period (har sett det på fler lägenheter i främst Torvalla).

Ja jäkla katt! Men jag förstår ju att de blir stressade. Maja har gått runt ich tjoat en hel del men nu är hon lugn.
Hjördis gick ut och nu vet jag inte var hon är. Har varit borta ett par dar :(

Ja syrran vi hoppas de finner sig. Och att Hjördis kommer hem.
Mmmm, uppe ser det färdigt ut, nere är det fortfarande kaos ;)

Jennie sa...

huffa, hoppas hon kommer tillbaka snart. :/ Hon är väl ute och rekar hankatterna i området :P

Unknown sa...

Kanske får ni kissebebisar om några veckor :)

Only me sa...

Ja kanske.... Men hon har inte kommit hem än så det känns ju dystert. Julia är mkt ledsen :(