onsdag 21 oktober 2015

Dålig förälder

I morse kände jag mig verkligen som världens sämsta förälder. Petter tappade sin allra första tand i går och det var stora saker det! Han var så nöjd och så stor. 
Han la tanden i ett glas vatten och ställde det på skrivbordet och gissa vilka som totalt glömde bort att tandfen endast är en skröna och därmed behöver viss handpåläggning för att lura en kille på 6 bast som ivrigt väntar på lite extra pluring?! I morse kom han inspringande till mig och var mycket upprörd för tandfen hade inte kommit som utlovat x( 
Åhhhh så jäkla klantigt! Fatta paniken när man just öppnat globollarna som är typ trekantiga av tröttma och man får klipa ihop 57 gånger för att törögonlocken inte ska gnissla när man blinkar och uppå det försöka tänka ut en nödlögn så snabbt det bara går. 
Fick dra en vals om att hon måste haft massor att göra och att hon kommer i natt istället. 
Usch så jobbigt att luras när han var så himla besviken :( det gjorde ont i mig och bara av att skriva om det ger mig tårar i ögonen. Älskade lilla vän <3

Haha kul vinkel på bilden, lite långsmal i ansiktet, min lilla prins <3

Julia sover hos morsan o U i natt. Hon brukar göra det på onsdagar för att få lite sovmorgon iom att skolan börjar senare på torsdagar. Känns enormt tomt att inte ha henne hemma. Ikväll ännu mer än annars för i natt ligger Henke ute oxå. Så det har bara varit jag och lilleman ikväll. 
Mys det med men jag vill gärna ha båda barnen här ;)

Idag går vi in i v 25 :) Lill-knoen börjar absolut bli större och jag känner tydligt att hon växer. Så det knakar nästan o_O
Känner även att jag är jävligt gammal för det är lite ömt i höften och det molvärker och känna allmänt tungt redan nu.
Inte så att jag lider eller på något vis eller mår dåligt för så är det inte. Det är bara det att jag känner mig tröttare. 
Hur som helst så går tiden så fort! Älskart! Snart är vår Lill-Kno här <3


Tänker mycket nu. Som vanligt kanske. Fick tråkiga besked i söndags och det ger så mycket tankar och känslor och frågor.  

3 kommentarer:

Jennie sa...

Men jäklar vad han vuxit sen jag såg honom sist! Stora killen! Haha huvva så bedrövligt att glömma tandfen x) dessa hjärtskärande bekymmer de har de små liven <3

Snart är hon ju hos er; lill-knoen! Vad fort det går allting. Känns som det var häromveckan som du berättade. <3

Only me sa...

Haha ja han har blivit så stor! Jag LOVAR, tiden går alldeles för fort!
Joo du, du ska bara veta vilka bekymmer man kan ha som väldigtsnart 6-åring xD

Ja <3 åh så mysigt! Å JA, herregud så fort tiden går! Veckorna rusar fram. Huff, snart är mammaledigheten slut och jobbet vankas :( hahaha ;)

Jennie sa...

Hahaha ja, jag blir ju hemma ett helt år till men det känns ändå skitstressande och som att det är nästa vecka jag ska börja jobba igen. -.-