tisdag 6 oktober 2015

Öronbedövande

Sitter i en bubbla och hör mina egna ljud. Öronen är igenproppade med fetvadd. Jag var ju inte nog klipsk för att fatta att jag behövde det igår så jag droppade i öronen av det där medlet jag fick utskrivet och sen fick jag vackert ligga med det örat uppåt. Alla som tror att dropparna var kvar i hörselgången i morse räcker upp en hand?! Nä just precis, det hade såklart runnit ur. Till och med en vägglus hade kunnat räkna ut att det skulle ske.
Så idag slog jag på stort och inhandlade fetvadd.
Ska bli spännande att se hur det går att sova med alla ljud som jag tvingas utstå nudå pga detta. Mina egna andetag ekar i skallen, näsvissel låter svinhögt, pulsen, hjärtat som slår. Fy sjutton!

Det finns helt klart mindre fräscha sidor med att vara gravid. En grej är sköra slemhinnor. Natten mot idag hade jag tydligen blött näsblod. Det märkte jag på morgonen när ena näshålet var igenmurat.
Utöver den blödningen så har det vid två tillfällen på jobbet startat rena rama Niagarafallen ur samma näshål. Bara sådär. Har bytt rock en gång och brallor en gång pga av att det verkligen rinner ut blod. Så nu litar jag inte på snoken precis.

Nä nu ska jag ta med mig mina missljud i kraniet och trampa upp till sängen. Önska mig lycka till att sova please ;)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Uff, känner igen den där känslan av en insekt som kryper omkring i hörselgången. Huuuua!!! Har du ont också eller är det mest obehagskänlaa? Hade ofta öroninflammation som barn/ungdom (haha ungdom... låter som det är 50 år sen) så fetvaddskänslan är också igenkänningsfaktor. ;) hoppas att du kunde sova gott ändå, du slapp ju kanske höra på snarkningarna iaf ;)

Only me sa...

Du är den första som förstår vad jag menar med krypningarna! Såklart, finns inte mkt vi inte upplever lika ;)
Nä har inte ont. Fram till innan krypningarna var det klåda i hörselgångarna så det har väl varit på g ett längre tag.

Jadå jag lyckades somna rätt fort men snarkningarna hörde jag givetvis bra fetvadd till trots -.- Haha