söndag 4 oktober 2015

Tiden rusar

Meeepmeep! Dagarna rusar! Jag hinner inte med! Den här helgen har gått så fort att det är svårt att fatta att tiden verkligen kan springa iväg så.
Gårdagen innebar massa packande och rensande. Mängder av skrot ska fraktas iväg till återvinning. Nackdelen med många skåp och ytor är att man snabbt lagrar på skit som egentligen ska kastas.
Nu är det packat och ska köras iväg i veckan.
I vardagsrummet är det mesta packat utom möblerna, tv och filtarna i soffan ;)
Tvättstugan, slukhålet nr 1, är också mer eller mindre rensat. Såååå skönt! Mängder av kartonger är packade, märkta och igentejpade och uppforslade till förrådet.
Städat har vi oxå gjort. Nödvändigt ont.

Idag har vi fortsatt vår rensning och gjort veckohandling. I övrigt har vi mest väntat på eventuella nya hyresgäster.
Tre omgångar har varit hit och kikat och jag har varit guide ;)
Känns som det gick bra!
Hoppas någon bra vill och får hyra. 

Maja överraskade med en bautafågel på bron i fredags kväll. Tack lixom... Älskar att hon är en formidabel råttjägare men fåglarna får hon gärna låta bli.

Lill-Knoen är redigt sprattlig :) såååå mysigt! Kulan börjar ta sin plats på riktigt.
På onsdag går vi in i v 23. <3
Om några veckor kan jag nog säga adjö till att se fötterna xD

5 kommentarer:

Jennid sa...

Hahaha åh, älska magbilden! XD

Ni är effektiva! Själv hade jag dragit ut på det till sista veckan och fått stresspanik x| ska bli så himla kul att se de nya boendet. :)

Only me sa...

Jag är en sån som vill packa metodiskt och skriva på lådorna och rensa och dona. Blir rabiat om det slarvas xD Jag är ju din motsats där då, du med ADD och jag med ADHD xD
Jag kunde lika gärna packat hela hemmet redan men det blir så drygt att bo sista veckorna i så fall xD
Ja det ska bli kul att komma dit och få fixa :)

Hahaha ja det är min vy uppifrån i jobbkläder :)

Trollkatt sa...

Spännande, och oväntat med flytt! Kommer ni bo i hus eller lägenhet nu?

Vilka vackra fjädrar på fågeln.

Only me sa...

Vi kommer bo i ett parhus som vi hyr av Diös. I torvalla. Så det blir som att bo i hus ändå, med liten gård, garage och uppfart :) ska bli väldigt kul med flytten även om det kom hastigt xD

Ja den hade fin skrud. :)

Trollkatt sa...

Låter riktigt mysigt!!