tisdag 13 oktober 2015

En bättre dag

Börjar så smått återgå till en gladare version av mig. Dock tog det väl halva dan av sur-som-en-citron tryne och nypa-ihop-näbben stuk innan det äntligen lossnade och blev en riktigt bra dag. Kan enbart tacka mina fina vänner på jobbet, om ni visste vad ni betyder mycket! <3 
Inga frågor om vad som var fel, hur jag mår, ingenting. De vet, lämna mig ifred så lossnar det. :)

Till och med lunchen som jag förfasat mig över gick bra :) Idag fanns inte några kinagrytor nedlusade med bambuskott utan det var fläskspett, friterat kycklingkött, vårrullar (faktiskt något jag verkligen älskar) och stekta nudlar. Sen famns såklart andra saker oxå men det här var det jag mumsade i mig :) Ja så faktiskt, jag har inget att klaga på. Inte heller riset stank ;)

Efter lunchen var det dax för en påtvingad promenad i badhusparken som givetvis också var jätteskön! Strålande sol, vindstilla och lagom svalt. Vi tittade på den berömda Mandarinanden som simmar runt och tror sig vara märkvärdig (och det är den ju), letade bokstäver och gissade ord och sen avslutade vi med mer grupparbete och fika. 

Supersuddig mandarinand längst upp i bild 

Hungriga fåglar kivades om Kristinas brödsmulor :)

Surkål

Ja så faktiskt, det blev en bra dag och jag tror morgondagen kommer bli bra oxå!

I morse erfor jag första halkan. Hyfsat oskönt faktiskt. Trots att jag var beredd så var jag helt överraskad ändå. Samma sak varje år. Nu har Henke svirat om till vinterhjul :) Bra, vill slippa stifta bekamtskap med bushen på väg till jobbet ;)

Inga kommentarer: