lördag 24 oktober 2015

Fantastisk nyhet, jobb och flytt

Puuuuh! Äntligen har jag landat i soffan och här tänker jag hänga tills det är dax att hacka näbben i madrassen några timmar.

Har jobbat idag. Sista helgen innan mammaledigheten, framöver blir det bara vardagar. Känns skönt! Det har varit riktigt bra på jobbet, inte mängder att göra och massor av stress. Det är jäkligt skönt för jag känner i kroppen att det här med att ståboch gå och upp och ner från stolen och springa hit och dit inte passar kroppen längre. Får sammandragningar och blodtrycket sjunker rätt ner i skorna.
Men som sagt, det har gått fint idag :)

Provsättning till Maldi-tof (artbestämmer bakterier)

Det här med slemhinnor och graviditet... Blöder näsblod flera gånger i veckan, det bara knipser till och så börjar det. Irriterande!

Fick lite kaffebesök efter jag kommit hem. Erik och Kim kom åkande. Jättetrevligt. Erik är en av de absolut snällaste människor vi känner och det är alltid kul att ha honom här :) Kim övningskörde så jag antar att det var anledningen till att han var med ;) haha

Nu är Petters rum helt ihoppackat, fönstren är putsade, lister runt golv och tak torkade och golvet dammsuget. Bara skura av det kvar och sen är första rummet helt utflyttat och klart på alla vis. Badrummet uppe har jag städat ut helt bortsett från golvet. Magen är i vägen för att ligga under badkaret och städa men väggar, toalett, tvättställ, badrumsskåp dörr och allt sånt är avtorkt och rent. I morgon städar Henke av golvet och sen plomberas även det rummet :)
Känns grett att fler och fler utrymmen blir helt klara. Ju mindre det är kvar att städa ut när vi väl flyttat alla grejer desto bättre :D

Fick världens bästa nyhet idag! Har äntligen blivit faster igen :) Typ två veckor över tiden så bestämde han sig äntligen för att komma ut :D
Dessutom fick jag veta tidigare i veckan att jag blivit faster till en liten tjej oxå. Yngsta lillebror har fått en tjej :) kul! Synd att de bor så långt bort.

Såja, nu ska jag äta lite godis och slappa vidare :D

2 kommentarer:

Jennie sa...

Grattis till fasterskapet :) Hoppas jag blir faster nån gång också. :)

Huffa att du har såna problem med slemmischhinnorna då, sånt slapp jag tack och lov. Fast å andra sidan så tror jag att jag har betongväggar i mitt tryne, har inte blött näsblod sen jag var liten och trodde att jag kunde sätta mig i en barnvagn och rejjsa nerför en backe. Trynet ner i asfalten var resultatet och det är enda gången jag blött näsblod. X)

Only me sa...

Tack <3 Håller tummarna för att du får bli faster du med :)

Ja huva, är toksvälld i snoken heeeela tiden och så rätt som det är så knipsar det till och börjar blöda. Ledsamt.
Var glad att du har betongsnok xD Finns inget roligt med att blöda ur nosen :/