måndag 11 maj 2015

Ute och cyklar

Men så skönt det var att sova ut :) Klockan ringde 8 och sen drog jag mig till 8.30 innan jag klev upp och fixade frukost till mig och lille Herrn :)

Vi tog oss en cykeltur på förmiddagen. Men så skönt! Nu vill jag bara cykla cykla cykla :) haha


I övrigt har dagen varit slö. Har läst, dammsugit, tvättat lite och fixat mat. Typ så. Skönt att bara löka faktiskt :)

Tänkte ta en tur med cykeln nu efter middan men då lyckades jag sparka omkull ett plastlock som låg slängt på altanen och som var fyllt med vatten. Blev genomblöt och stensur. Ställde in cyklingen ;) 

Kan upplysa om att Maja sköter sitt jobb som råttjägare på ett klanderfritt vis :) Denna odåga låg i gräset utanför bron :)


Kvällens middag var Chicken Korma. Men så gott det äääär!
Slänger upp recept för den som är sugen på indiskt :)

Krämig Chicken korma
4 portioner

500 g kycklingfilé
2 tsk curry
4 tsk Garam masala (pulver man köper där alla indiska/thai grejer finns)
1 tsk malen kardemumma
1 tsk paprikapulver
1 tsk salt
1/2 röd paprika
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2.5 dl matlagningsgrädde (15%)
1/2 dl vatten
2 tsk riven kokos

Skär kycklingen i mindre bitar, hacka lök och vitlök fint. Fräs löken och vitlöken i lite olja tills den är glansig men inte fått färg. 
Tillsätt paprikapulver, curry, garam masala, salt och kardemumma och fräs ca 1 minut under omrörning.
Tillsätt kycklingen och låt puttra med ca 5 minuter. Rör om då och då. 
När kycklingen är genomstekt tillsätts kokos, paprikan hackad i bitar, grädde och vatten.
Låt grytan puttra ihop 5-10 minuter.
Servera med basmatiris och sallad.

Denna gryta är en favorit hos oss alla vilket är en skräll med tanke på hur olika vi tycker i vanliga fall. Familjen kräsen ;)


Inga kommentarer: