tisdag 5 maj 2015

Lite babbel i allmänt

Nämen herrejävlagud så in i bombens trött jag är! Denna tröttma jag dras med är inte rolig för fem öre. Om jag visste hur och vad jag skulle göra för att slippa den. Det är förlamande. Det spelar liksom ingen roll om jag sover tillräckligt, äter bra, tränar. Jag blir ändå så enormt trött så ögonlocken får spasmer och hela hjärnan transformeras till en öken av vakuum. Varje dag som jag varit på jobbet är det såhär. Det går inte komma ifrån. Det blir för mycket. Ibland känns det som jag kommer krackelera. Förut har jag ju jobbat på och fått mina härdsmältor när jag kommit hem. Så är det fortfarande men skillnaden är att nu vet jag ju varför jag får dem och varför jag blir så onaturligt trött. Det är nog ingenting jag någonsin kommer kunna jobba bort eller träna på. För min hjärna arbetar dubbelt jämt. Jag har ju  gått ner i arbetstid eftersom Petter är liten. Man får ju ha förkortad arbetstid när barnen är upp till 12 år (tror jag det är). Grejen är den att jag vet inte om jag någonsin kommer funka att jobba 100% igen. Helt ärligt. Det är så mycket annat som blir lidande när jag blir så trött att ingenting fungerar.
Ibland känns informationsflödet som jag matas med på jobbet så enormt att jag nästan inte orkar jobba fram till lunch. Det är jättejobbigt! Jag har jättehöga krav på mig själv men jag känner att jag inte alls kan nå upp till dem och det blir faktiskt sämre och sämre.
Just nu är det så mycket nytt på gång på jobbet så jag får panik. Det förväntas att man bara ska hänga med i svängarna. Det gör mig jättejätte trött och våldsamt ofokuserad.

Ikväll är det simskola för Petter. Henke blir sen hem. Det innebär att jag får pallra mig iväg med honom. Lurar på om jag ska ta en promenad medan han simmar. Det piggar ju upp lite i varje fall :)
Ska ta och packa hans väska nu.

Förresten, finns det nån som vet om och i så fall hur man återställer hälsoappen i iPhone 6? Min har nog helt tappat det...
Verkar ju väldigt långsökt att jag gått närmare 100 000 steg idag men att de stegen bara genererat 4.5 km. Vaddå, som om jag legat och ålat fram liksom? Eller haft fötterna hopbundna med rep. Så små steg måste det ju vara omöjligt att få till xD hahahaha


Fast lite allvar är det, eftersom Viktväktarappen hämtar information från Hälsoappen så lurar ju den senare VV att jag varit helt inåt helsike aktiv idag :( Irriterande faktiskt :(

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tror det är tills barnet är 8 år. Sen får man vara hemma med VAB tills 12 år. Ja det verkar lite mycket med 100 t steg nästan :)

Jennie sa...

Att du har värk påverkar väl också nu att du blir extra trött, samtidigt som det är mycket av allt annat. Det är en enorm inre stress bara att man vet att det förväntas av en att man kan ta in information som "allla andra" då det är en piece of cake för de som inte har det här problemet, bara det kan ju göra att hjärnan stänger av helt och det är omöjligt att lägga nåt på minnet.

Får du inte komma in och prata om medicinering snart? Jag vill verkligen att du ska testa det och förhoppningsvis se den skillnad som jag upplevde på mig själv i vardagen.

Only me sa...

Syrran: Hade för mig att det var tills 12 i båda fallen men jag har väl hört fel ;)
Ja 100tK är lite väl mycket hahaha

Jennie: Ringde i torsdags om att få träffa någon och jag hade visst hamnat utanför och blivit missad. De bad om ursäkt och ska kalla mig så snart det går :)

Jo nog känner man sig stressad alltid :/ Det är även stressande att veta att man innehar en hjärna som stänger ner rätt vad det är när det blivit för stimmigt. Det går bara inte ha något fokus då. :(