söndag 10 maj 2015

Fina bröd och megatröttma

Åh men jag dööööör så skönt med helg! Är helt jävla mumifierad i skallen. Helt bortdomnad och dum som en sten. Nu har varenda hjärncell tagit ledig vilket märks.

Har haft en jättebra dag med U på jobbet. Älskar söndagsjobbet med henne. Trivs otroligt bra att umgås med henne rent generellt så vi har riktigt mycket kul :)

Började i varje fall dagen med att åka in och träna. Klockan 6.30 var jag på Zefyren, redo att pina kroppen :D Jag var helt själv hela tiden och det är så jäkla fantastiskt att träna när jag är själv. Då kan jag verkligen ta ut mig så att musklerna skallrar, testa nya övningar, springa så att svetten rinner. Jag är lite mesig annars. Vill inte ta plats, inte synas, inte ta i så jag råkar stöna till (vilket jag gör när jag måste kämpa). Så idag gav jag allt jag hade och tillslut brände det i axlar, rygg och armar :D
Tog en bild bara för att ha något att nagelfara efteråt och nu ser jag ju faktiskt att jag blivit slankare :D Härligt!


Efter jobbet åkte jag till Ulli och hälsade på en sväng. Hade en liten overall som hon lånade ut när Petter var liten (snabbast i världen på att lämna igen saker....) som jag lämnade tillbaka. Tråkigt att bara glida förbi en sväng efter jobbet då man inte har tid att stanna och bara tjattra i timtal :( Får ta en repris snart :D

Gräddade baguetterna när jag kom hem. Fula som satan blev de, inte runga och avlånga utan mer som om någon satt sig på dem innan de åkte in i ugnen, men de blev jättegoda så jag är ändå nöjd :D
Surt att jag tappade köksvågen rakt ner i en bunke med vatten igår. Den är stendöd nu (elektronik är så töntigt, tål inte lite vatten ;) ). Död våg = inget brödbakande då alla ingredienser vägs när man bakar dessa bröd. Känns så jäkla surt. Vilket klantarsel jag är!


Men nåt jättekul då! Henke köpte cykel till honom och mig idag :D Vad kul! Nu har jag en alldeles ny, knallröd kärringhoj med cykelkorg, rejäl sadel (ingen sån jävla sittpinne som man får ont i skåran av), pakethållare och kjolskydd. Nöjd! I morgon tror jag bestämt att jag och Petter ska ta oss en tur tillsammans :D

4 kommentarer:

Trollkatt sa...

Ja guuud ja att det syns! Himla häftigt att följa dig i det här och nu är du framme. Sjukt imponerad. Plus att du faktiskt fick mig att lugna ner mig vad gäller vikt också...för jag hade bestämt mig att 50kg var en maxvikt för mig och efter att jag frågat dig insåg jag att jag nog var ute och svävade lite väl där.

Only me sa...

Men tack! Jo vikten är det lätt att låsa sig vid. 50 kg är hysteriskt lite på vår längd! Jag är 172 cm och väger nu 65 kg. Skulle jag väga 15 kg mindre skulle det vara ett skelett som raglade runt. men så är vi ju alla olika skapta och en del ser hälsosamma ut med 50 kg på min längd, andra ser anorektiska ut. Det är mycket som spelar in. :)

Trollkatt sa...

Åh nej jag menade 60kg hahahaha ;-D men jag tror inte jag ska behöva gå ned dit heller ;p

Only me sa...

Hahaha puh, men dåså, blev lite rädd där ;) 60 kg kan nog funka beroende på kroppsform som sagt. Hur kilona ser ut på kroppen :) Men för mig är 65 lagom :D