tisdag 19 maj 2015

Förklara för mig

Förklara varför jag inte tänker ut innan att det tar en jävla tid att baka bröd och att man även måste ta med den tid det tar för det att kallna i beräkningen. 
Förklara varför jag utan att tänkt på det ställer mig och knådar ihop en deg kl 19 samtidigt som jag försöker kasta i mig en jävulskt sen middag (tisdag=simskola=antingen stressa i sig middagen före med spagetti kokade så kort stund att de knappt går böja eller vänta tills efteråt).

Nu väntar jag på att brödet ska kallna.
Testade att göra ostfrallor och det första utlåtandet var mycket väl godkänt :)


Nu ska jag paketera bröd och sen ramla i säng. Kanske till och med läser lite innan jag dormar av ;)

4 kommentarer:

Skogsraah sa...

Så gott det ser ut!

Only me sa...

Ja det är jättegott med hembakat :) Dessa skulle du kunna äta om du tog bort osten för de innehåller varken smör, ägg eller mjölk :D Eller smälter vegan-ost som vanlig ost?

Unknown sa...

Märks vi är släkt. Kör också i gång bak för det mesta på kvällen. Å då har det ju inte kallnat för an hur sent som helst.

Only me sa...

Haha ja vi är väl släkt hoppas jag ;) Det har jag inbillat mig fram till nu i varje fall xD