onsdag 20 maj 2015

Liten sammanfattning

Fy sjutton vad det suger att Zefyren är stängd! Jag vill träna, lyfta skrot, gå på pass. Det är skitsvårt att få till det hemma. Var ute och sprang i måndags. Helt klart är att mina lungor är ovana att springa i friska luften ute och inte inne på ett löpband för helvete som det brände i luftrören!
Idag skyndade jag mig att byta om direkt när vi kom hem och så sprang jag en runda på 2.4 km innan middagen. Kändes bra men fy fan så jäkla kass kondis jag har :( I och för sig är det ju den jag jobbar på att förbättra nu ;)
Både i måndags och idag körde jag lite träning utan vikter för rygg, bröst och mage när jag kom in efter löpningen.

Igår var det avslutning för Petter på simskolan. Duktiga lilleman :) Han klarade Baddaren med bravur om än med en jäkla massa busande. Tre simmärken kvalade han in sig för :D

I helgen (lördags för att vara mer precis) som var begav vi oss ut på en "liten" cykeltur, jag Petter och Henke. Slutade på nästan 1.2 mil. Jag imponeras av Petter och hur mycket han orkar. Det är som om han inte riktigt går att trötta ut fysiskt. Tänk om man vore så själv... Jag storknar nästan av ett par kilometers joggande i snigelfart ;)


Försöker summera vad som hänt sedan helgen. I lördags var jag ju till sjukgymnasten. Han knådade axeln och gav mig övningar som jag ska göra innan jag kliver upp på morgonen. Som liksom startar upp musklerna mjukt och som töjer ut ryggraden och ger diskarna lite mer plats.
Efter sjukgymnastbesök kravlade jag mig ner på Zefyren för ett sista styrketräningspass innan det klappade igen. Sällskapade med Jessica. Det blev ett bra träningspass. Det gäller att avsluta med flaggan i topp ;)
Innan vi åkte hem svängde vi förbi Critte, Therese och Filip och fick oss kaffe och trivsamt häng samt att vi fick pinka in deras sprackans nya toalett ;) De har just renoverat badrummet och jag dööööör så snyggt! Precis så som jag önskar vårt badrum såg ut :D

I söndags var planen att åka och Fira lilla Allan på 1-årsdagen men jag ställde in. Det gick bara inte. Vet inte varför jag svarar ja när jag får frågan om att komma på kalas av dylika slag för jag mår dåligt i flera dagar innan det väl är dax och jag är helt dränerad på energi flera dagar efter. Kalas är tillställningar jag avskyr och kanske en anledning till att jag vägrar ha tårtkalas när jag själv fyller år. Det är så jävla jobbigt med stimmet som blir när många människor träffas. Ännu värre när det är folk jag inte känner eftersom jag inte riktigt vet hur man bara "småpratar" och i ärlighetens namn intresserar det mig oftast inte heller. Så varför vara med på sånt när jag ändå inte vill umgås?
Så, jag skrev till Magda och sa som det var. Att jag inte var social och inte ville umgås och vet ni1+ Jag har världens bästa vänner! Hon sa att det var ok och istället så åker vi dit på söndag och firar goknulen på hans 1-årsdag <3

I fredags hade vi finfrämmande av goaste vännen Jenny, hennes sambo Dan och tjejerna Emma och Jonna. Vi käkade middag och firade kardemummabullens dag med att mula i oss just såna :) 
Jonna pillade mitt hår länge och väl och jag njöt av varenda sekund. :)
Det var en riktigt trivsam kväll och jag ser fram emot nästa :D

Snart är det skolavslutning för Julia. Shit, jag fattar inte att hon går ut 9:an nu! Min lilla tjej <3 Hon som får övningsköra. Som vill vara ute med kompisarna och grilla i en park på skolavslutningskvällen och jag är tillräckligt ung för att tro att de tänker dricka alkohol och jag är livrädd och, puuuuh, längsta meningen i världen! Jag är rädd att hon ska bli full och råka illa ut :(
Kanske måste jag åka dit och ligga i nån buske och spionera :D

Näpp, nu ska jag glo klart på Grays Anatomy och sen är det väl dax att hacka näbben i madrassen några timmar ;)

Soon to be tomatoes :D

Haha älskar uttrycket i trynet på denna jamare ;)


4 kommentarer:

Jennie sa...

HAr du testat en sån där träningsapp där man använder kroppstyngden för att träna? Jag körde en sån förut och den tog faktiskt jävligt bra! Det är små videoklipp till varje övning så man ser exakt hur man ska göra och så kan man ställa in intensiteten efter hur mycket ma klarar av och allt eftersom man ökar på orken. Den heter "Trim & Tone".

Unknown sa...

Vilken snygging till kisse :)

Only me sa...

Jo Jennie jag har den appen men jag tycker sån träning är så jävla trist. Det går bra nångång att köra några av övningarna men jag lessnar för det ger mig inte kicken som blir när jag lyfter så tungt jag kan. :)

Ja eller hur syrran ;)

Unknown sa...

Kanske går det att spraymåla nån av våra katter så den får den täckningen :)