lördag 9 maj 2015

Fullirulledag

Känner mig riktigt igång! Känns som det är först nu jag satt mig ner på hela dagen. 
Var på jobbet vid 7.30 och på helgerna brukar det inte bli mycket stillasittande. Hade det riktigt lugnt så jag kom iväg när min arbetstid var slut (oftast hinner jag inte klart utan får lov att stanna över).
Gick raka spåret ner på Zefyren och tränade :) Så himla skönt! Började med en kort uppvärmning på roddmaskinen och sen sprang jag intervaller så svetten sprutade. Avslutade med att träna benen så de var som överkokta spagettin :)

Något skev i trynet men vaddå, jag intervallade ju ;)

Lördag = vägningsdag. Är så jävla nöjd, jag har nått mitt mål! Tjohooooo :D Nu gäller det att hålla jämnvikt vilket känns som det kommer bli det svåra. Att inte bara släppa allt och återgå till gamla dåliga vanor.
Jag är som sagt sjukt nöjd, 7:e februari gick jag med i Viktväktarna och nu, bra precis 3 månader senare är jag i mål. Gillar verkligen upplägget på VV och kommer fortsätta. Det som är lite tråkigt är att inte ha det där målet att jaga efter. Pressen att kämpa. Vad ska jag göra nu lixom?!
Såg förresten att Zefyren stänger den 18:e maj och öppnar inte förrän i november :( Fy fan! Sjukt less över det. Kommer ju tappa allt med träningen pga detta. Visst, promenader och så kan jag ju syssla med men jag gillar verkligen att styrketräna. 

Direkt när jag kom hem påbörjade jag ett surdegsbrödbak. I morgon vankas surdegsbaguetter :) hoppas de blir gooooda degen blev riktigt fin och härlig att jobba med så jag lever på hoppet ;)


Eftersom jag är en regelrätt gris när jag bakar eller lagar mat så var jag tvungen att rulla fram snabeldraken och hasa runt några varv med den när jag bakat och lagat mat klart. Eftersom jag inte har nån inbyggd spärr för vad som är lagom och när saker är ok så dammsög jag hela nedervåningen ordentligt. Blir lätt trött på mig själv när jag håller på såhär för det kanske hade räckt med köket men istället kör jag på overkill och i princip storstädar. Ser ju bra ut nudå i varjefall ;)

Nepp nu ska jag krypa mer i soffan bredvid Henke och titta på ett avsnitt The Returned :)

Lite bilder på mina gulliga plantor. De växer så det knakar :)

Krasse att lägga på smörgåsen

Chilifrukt som jag fått av goa Ulrika på jobbet :)

Körsbärstomater

Minisolros

Fina rosor, till mig, från mig <3


2 kommentarer:

Trollkatt sa...

Stort grattis!!! Hur gör man när träningen fortsätter och man förmodligen bygger på sig någon liten muskel som ju väger mer än fett då? Om en vikt är vad om är bestämt menar jag, och sedan börjar man väga mer men inte pga fett utan för att man blir mer deffad. Det syns tydligt också de kilon du gått ned. Jag är smått avis ;) men så har jag latat också så jag får skylla mig själv.

Älskar plantorna, du verkar ha gröna fingrar du!

Only me sa...

Men tusen tack Paula :) Hmmm, jag tror jag får sätta nytt viktmål när/om jag tränar så pass mycket att jag får muskler. För som du säger, muskler väger mer än fett så jag antar att jag måste se mer i spegeln och med måttband hur kroppen ser ut och sätta vikt utifrån det?! Vet faktiskt inte annars...
Himmel så kul att höra att det syns! Tyvärr är det svårt att se det själv för jag hänger upp mig på det som inte är bra och ser bara att det hänger där och dallrar där :/ Men så är det väl antar jag? Har tagit bilder idag och på dem ser jag ju att jag inte är ett fetto längre :D
Äh, börja med träning och allt sånt när du är riktigt motiverad :D Då får du bäst resultat :)

Ja jag älskar också mina gulliga plantor :) Kollar dem flera gånger varje dag, Har inte alls gröna fingrar men av någon anledning trivs verkligen alla väster i detta hus :D Plus att fönstret där jag har tomaterna och de andra som ska ge skörd är helt perfekt som odlingsfönster. Solen ligger på heeeela dagen och det är i tvättstugan så luftfuktigheten är högre än i resten av huset ;)