tisdag 26 januari 2016

Tröttaste dagen

Idag är lätt tröttaste dagen sedan jag gick på ledighet! Har verkligen haft stora svårigheter att hålla mig vaken vad jag än gjort.


Besöket hos barnmorskan gick bra. Vi skrev lite om hur graviditeten varit, mina tankar om förlossningen, amning osv. Sen kollade hon blodtrycket, blodsocker och mätte magen. 
Allt på topp! Lill-knoen ligger med huvudet i riktning mot söder, fixerad och klar. Yay! Hon får med andra ord komma prick när hon vill nu :)

Åter till tröttman, har somnat så fort jag slängt mer ravva och däremellan fått spärra ut globollarna så locken inte skulle smälla igen.
Sjukt jobbigt att köra bil till exempel. Att vara så ofokuserad och kämpa för att inte somna, livsfarlig! Herregud!

Lyckades i varje fall pallra mig iväg på affären och införskaffa frukt och grejer till att baka och därefter på djuraffären för att köpa kattsand. 
Sen var det rallyfart hem och dorma av på soffan. 
Stackars Petter verkligen. Han har fått sitta med sin sovande morsa i soffan och spela spel på iPaden. Känns inte som jag konkurrerar i Årets morsa precis :/

Hoppas på en piggare morgondag.
Har handlat hem grejer så jag kan baka. Kardemummabullar och Dansk drömkaka (recept finns här) är planen att svänga ihop.

God kväll!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Men vad tusan, du är ju årets morsa större delen av året och alla år innan så det där mår nog inte Petter det minsta dåligt av. Han tyckte säkert det var lugnt ock skönt ;) <3

Only me sa...

Awww tack ❤️
Haha tror du han tyckte det xD Jo det ligger nog nåt i det. Han fick ju dola på som han ville med paddan då ;)
❤️