torsdag 21 januari 2016

Energiboosta!

Idag har jag energiladdat så det är inte klokt! Har städat prick hela lägenheten från golv till tak. Tvättat allt! Mattor, kuddarna i soffan, filten i soffan, kläder. Har gnott överallt :D 
Det känns så jääääävla fantastiskt! Jag är kanske något av ett freak när det kommer till städning, men det har alltid från jag var liten, varit ett sätt för mig att varva ner, rensa tankarna, ladda batterierna mm mm. Det är nog en del i den här Asperger skulle jag tro. Ju mer jag  lär mig om Asperger, desto mer förstår jag hur jag själv funkar. Och att städa hemma är mitt sätt att varva ner och landa :)
Så, nu känner jag mig i fas med allt.

Det blev ju ett hyfsat antiklimax i fredags när det visade sig att målaren var sjuk och därmed inte kunde få klart lägenheten på fredagen. Istället gick heeeela måndagen åt till att göra nada. 
Det medförde att hela min planering över hur jag tänkt mig min fösta vecka hemma i väntan på Lill-knoen helt havererade.
Men nu ni! Nu är jag på banan igen.
Och igår returnerade vi skötbordet till Jollyroom så jag hoppas de är snabba som satan på att skicka hit ett nytt! För det är det enda som saknas nu :)

Fick spontanbesök i morse oxå, älskade Magda kom förbi på en kopp kaffe och satt guldkant på morgonen <3
Det är inte många som är i farten så tidigt som hon men det passar mig utmärkt! 

Här är några bilder på hur vi har det hemma just nu. Det är lite mkt vitt och väldigt lite "småkrafs" så det vill jag skaffa framöver. Nån färgklick på väggarna, kuddar med färg, nån orkidé (i plast för jag tror inte de skulle trivas där jag tänker mig att h dem hahaha) mm mm. Nåt som gör att hemmet ser lite mer ombonat ut.
På Petters rum funderar jag på små runda mattor i olika färger, en till Kallax-hylla från Ikea och nåt roligt på väggarna. 
Små projekt som får pågå framgent :)

Tack vare spjälsängen hamnar sängen och hyllan på väggen o ofas, men det får väl vara så nudå ;)

Petters rum. Lite tråkigt ännu men jag grunnar på hur det ska inredas :)

Köket, är så nöjd med tapeterna därinne, vilket lyft! Det är litet men fräscht!

Vardagsrummet. Måste absolut livas upp med lite färger men det måste tänkas ut vad och var de ska vara. Tavlor behövs, men vad, fina kuddfodral mm mm

I morgon tänker jag nog faktiskt slänga upp benen i soffan och borra ner mig under filten och börja läsa senaste Kepler-boken :) 

2 kommentarer:

Jennie sa...

Såna där legoklosslådor vill jag också ha till Linnéa sen, den dagen vi får mer utrymme. OM vi inte kommer bo här tills vi blir pansiosar vill säga. ;)

Haha så jävla störigt när saker hamnar snett, det är exakt lika för oss nu med hyllan ovanför sängen efter att spjälsängen kom dit. Hyllan sitter med tre rejäla gipsskruvar med plugg så den vet jag inte ens om jag vill ta bort när vi flyttar för det ser förmofligen förjävligt ut. ;)

Ni har det så himla fint! <3

Only me sa...

Jaaaa dom är så fina dom där legolådorna :) har funderat på att köpa ett par till för de är redan fulla de tre han har. Men vi får se.
De är bra eftersom de är lätta att stapla.

Ja fy så störigt -.- Men samtidigt går det ju inte att fara å borra en massa i väggen bara för att det står en extrasäng i sovrummet under en tid. Det är ju inte för alltid lixom.
Men nån Fengsui är det ju inte precis xD

Åh men tack! Vill ha lite mer färg här ich där men annars är vi väldigt nöjda :) Hela lägenheten är så ljus nu, älskart!