fredag 29 januari 2016

Död höna och ny frisyr

IÅh herreguuuud vad jag har gråtit nu ikväll. Anledningen; en död höna. Mamma och U's bästa värphöna hittades död ruvandes på 5 ägg i förrgår. Ikväll är jag tydligen extra känslig för mamma skrev om den hönan i ett sms och nu har tårarna sprutat som Niagarafallen här. 
Var inte snoken täppt innan så kan jag upplysa om att den är det nu. Fullkomligt igenmurad! 

Tog en tur ner på stan på förmiddagen idag. Mitt trosförråd är helt ödelagt. Alla trosor är uttänjda till transparansgränsen och sladdriga som jag vet inte vad.
Så, jag drog med Henke ner på stan för att inhandla lite anständiga underkläder.
Upptäckte dock när jag kom hem att det blev fel storlek. De såg helt enorma ut.
Tydligen är jag oxå helt enorm för de var då lagoma... -.-

Idag hade jag min dejt med världens bästa frissa tillika vän och kusin. Åh så skönt att fått håret fixat :) 
Nu är utväxten borta och topparna är fräscha. Dessutom klippte vi av luggen så nu har jag minsann lugg :D Inte en sån som man ska ha hängande rakt över pannan utan mer som ett par gardiner på sidan, hajjar ni?! Hahaha
Snyggt blev det i varje fall.



I morgon ska vi städa här hemma. Sen ska vi på bio med Petter och glo på Den goda dinosaurien :) Bäst att passa på med sånt innan bebisen kommer.

Nu ska vi glo på serie och bara softa. Spraya snoken ska jag göra för att kunna andas. Sen så ;)

4 kommentarer:

Trollkatt sa...

Håret blev skitsnyggt, och du passar i luggen! Kul att pröva nytt!

Only me sa...

Åh tack <3 Ja det är kul att göra lite nytt ibland :) luggen är ju sån liten del så den gick bra att kapa, resten av håret är jag mkt rädd om xD

Jennie sa...

Men åh vad snyggt håret blev! Pingla! Det första jag ska göra när jag får riktig lön igen är att unna nig ett frisörbesök har jag bestämt.

Huffa vad tragiskt med hönan. Dö i barnsäng sådär. :,(

Only me sa...

Tack <3 ja det blev jättebra! Gruvar mig för att inte kunna ha råd att fixa håret såhär framöver.
Tycker du gör helt rätt i att unna dig det :) man känner sig så himla fin!

Ja visst var det sorglig :( grät nästan ögonen ur skallen igår tack Vare det.