måndag 18 januari 2016

Äntligen klart!

Första lediga vardagen. Började med en promenad med Petter till skolan :) 

Målaren kom idag och nu är hela lägenheten klar :) Yay! Sååååå nöjda :D 
Ska visa bilder bara jag städat ihop och fått upp lite saker på väggarna. Ännu har vi inte satt upp nånting.

Måste erkänna att det känns skönt att inte behöva gå till jobbet. Trots att jag i princip suttit som en blobb i soffan och degat hela dagen så har jag varit såååå trött.
Var tvungen att ta en liten tupplur på förmiddagen för då var jag helt slut. Av att sitta i soffan och glo på målaren som limmade tapetvåder...

Utsikten från sängen innan jag dog av ;)

Ikväll strök jag laddning nr två av bebiskläder :) Åhhhh <3
Vi har ganska ordentlig platsbrist för kläder så en Ikea-resa till helgen känns inte helt avlägsen.
Får se hur det ligger till med orken då... 


I morgon är min plan att tvätta sängkläder och badlakan. Lagomt ansträngande. Allt utöver får anses vara en bonus ;)
Har haft en hel del sammandragningar idag och det gnager i nederdelen av magen. Kan tänka mig att livmodern tränar för fullt inför vad som komma skall :)
Spännande! 

Snipp snapp snut. Dagens blogginlägg är härmed slut ;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vila och njut :) Vad härligt att lägenheten är klar nu.

Jennie sa...

Det är ju så gulligt med bäbiskläder ♡♡♡ Och de som huserar i dem också, små knubbiga mknikroppar ♡ Ni verkar ju fått tag på en hel del kläder nu iaf. :)

Skönt att lägenheten är klar nu också, bara att vänta och boa och må gott nu. :)

Only me sa...

Ja jag vilar mkt nu. Och donar såklart. Känns avkopplande att ha tid att dola på bara.
Ja det är skönt att den är klar nu:) lite piffande kvar så är det bra sen :)

Only me sa...

Jaaaa huga så gulligt ❤️ Man fattar ju inte hur små de är trots att kläderna är miniminimini :) Ja vi köpte ju en del före jul och sen insåg vi ju nyss att vi knappt hade någonting. Så jag köpte ett paket med massa kläder av en tjej på fb. Mängder var det. Sorterade ut de med mjuka fina färger (vitt, beige od) och resten säljer jag väl vidare sen. Det är ju så med klädpaket, allt faller en ju inte i smaken. :)

Ja jösses så skönt! Har små projekt varje dag som jag vill hinna med att greja med. Idag var det att tvätta sängkläder o badlakan samt tvätta duschdraperiet uppe och ena gardinen på vårt sovrum (som såg pissgul ut helt plötsligt, fattar ingenting). Men nu är det klart :)
Har fått hjälp av en vän till Henke att borra i väggarna så vi fått upp skåp och sånt jox nu ikväll. Så skönt! Nu boar jag hej vilt :)