måndag 13 april 2015

Spinning Cillan

Mitt huvud snurrar. Eller är det hjärnan kanske?! Vilket som, har varit ofokuserad förut men nu är det på en helt egen nivå!

Ett exempel: idag skulle jag färga ett objektglas med bakterier och då bränner man glaset över en låga (för att fixera fast kusarna på glaset). Lågan tänder man med en tändsticka. 
När jag tänt lågan och skulle blåsa ut elden på stickan så svävade tankarna iväg och jag glömde (!!) helt bort att blåsa ut lågan vilket resulterade i att jag brände överläppen och svedde näshåret så det luktade fan! Helt otroligt! Har haft noll koncentrationsförmåga idag och det är så jobbigt :( Tankarna trängs. 
Försöker förstå mig själv och vad det innebär med diagnoserna. Känner det som att jag blir jämförd med andra med samma diagnoser och då är mina problem "milda" jämfört. Känns... Vet inte jag, men jobbigt. Jobbigt för att mina svårigheter inte syns utanpå. 
Många tankar kring sånt. Men även det här med att jag tänker annorlunda än "normala" människor. Men hur fan tänker dom då?!? Jag har ingen aning om vad som gör mitt tänkande annorlunda eftersom jag alltid varit såhär.

Åhhh :( Skulle behöva ledigt för att kunna läsa och lära. Jag hinner inte ich även om jag skulle hinna så saknas den där startmotorn som ska få mig att börja söka information och när jag väl lyckats kicka igång det så är energin till att läsa borta. Tid...

Nu ska jag sova. Mina kuddar i sängen är hemska. Borde skaffa nya. Synd att det är så rackarns trist att investera i sånt.an ser dem ju inte ;)

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hahahahah huvva vad ont xD klart att du har fullt upp med att tänka på dig själv just nu, det har ju blivit en stor förändrig för dig nu samtidigt som du är den du alltid varit. Du har fått svar på frågor som du inte visste du hade innan allt detta med diagnoserna började, det är en helt ny värld som öppnar sig när man får förklaringar till varför hela ens liv sett ut som det gjort. Blandat med lite ångest eftrsom man låtit sig må på det här sättet halva livet och trott att det ska vara så, att det är så man är helt enkelt och att det inte går att göra nåt åt. Jag könner ju att jag missat MASSOR i mitt liv pga detta och saker hade kunnat varit så mycket annorlunda om jag bara vetat och om jag bara hade fått hjälp tidigare. Samtidigt så har det ju även format mig till den jag är idag och dagens Jennie gillar jag ju ganska bra ;)

Only me sa...

Hahaha, mja, det sved väl mer än det gjorde ont ;)
Jo det är sant... Jag ser fram emot kallelsen till läkare och så på RVH. Där jag kanske kan få lite mer information om MIG, vad de kan hjälpa mig med och så vidare. Just nu är det liksom mycket läsande påe gen hand och jag blir mer och mer förvirrad samtidigt som jag inte kan prata med någon eftersom jag har svårt att formulera hur jag tänker och känner muntligen. Jag kan skriva rätt bra, men det är svårt det med. För jag har sååå mycket tankar som trängs.
Saknar dig så mycket nu. Skulle vilja sitta med dig och bara prata om hur vi är, ventilera och skratta/gråta/förfasa. Haha.

Du är helt perfekt som du är så jag håller med dig, du är formad till en perfekt Jennie <3

Kram!

Jennie sa...

Aaaaaw <3 åh vad jag saknar dig!

Haha okej, jag lutade näsan mot ett fårstängsel en gån, extra stark ström i dem, det var också väldigt genomtänkt gjort. Så då fick jag känna den där härliga lukten av bränd nos jag med. ;)

Det ör skitsvårt att beskriva sånt där, nästan omöjligt. Känner igen när du säger att det är 100 tankar som trängs och alla vill ut samtidigt och så är vi där igen att vi vet inte i vilken önde vi ska börja så då får vi tröttma och skiter i det. ;)