onsdag 29 april 2015

Nytta och nöje

Trotsade gamnacken i morse och körde ett litet pass på Zefyren. Startade med löpbandet 10 minuter för att värma upp och kunde inte hålla mig ;) Sprang som en dåre sista 4 minutrarna. Lär visa sig vad Herr Ischias tyckte om det i morgon ;) Lite gnäll är det där bak redan men jag lever på hoppet om att det blir bättre :D
Jessica kom också ner så vi mixade nytta med nöje, sladder/styrka. Det nya passet xD Jättekul att ses, länge sen nu!

Lagom mör just före strechningen :)

På lunchen hade jag bestämt dejt med A-K på sopphörnet. Tog med Emmi som sidekick. Samma här, nytta med nöje :) Käkade en ljuvlig rödbetssoppa med nötkött, mängder av sallad, lite paj och toppade med kaffe mot slutet. Trivsam stund var det. Det är kul att komma ut en sväng och bara hänga med vänner <3

Fick sms om att min fina köksmaskin fanns att hämta på affären. Yiiiiha! Eftersom jag tvivlar på att nacken skulle tolerera att kånka runt på en låda stor som tusan och tung som en månstor gråsten så fick Henke följa med som assistans :)
Nu är surdegarna matade och i morgon ska jag sätta en deg som ska gräddas på fredag förmiddag :) Yuuuum!

Förklara för mig HUR det är möjligt att ha ilningar som nästan tar vettet ur en i en porslinstand? Det är ju titanstift skruvade i benet med en krona på. Hur fan kan det ila i en sån?!? Det gör det på mig ocv det är sinnessjukt oskönt. Tur jag ska till tandläkaren snart. Han kanske kan förklara för en novis.

Nu ska jag hoppa i pyjamas och invänta Grays Anatomy. Är inställd på gråtmaraton så jag ska ladda med papper och se till att gno bort allt smink ordentligt ;)

4 kommentarer:

A-K sa...

Ja det var najs, å så skönt att komma utanför hospitalets ruttna väggar för häng med skönt folk!

Only me sa...

Ja verkligen skönt! Tack för trevligt sällskap :)

Trollkatt sa...

Jag har haft ont någon gång i en rotfylld tand och det är tydligen tandköttet som ställer till det just då. Fick jag höra iaf. Men hur var det att få stifttand?? Ont, hemskt??

Är fortfarande grymt imponerad av din träning och att du fixar det trots att kroppen krånglar!

Only me sa...

Detta sitter ju långt upp mot näsan och jag lever i tron om att mitt tandkött inte räcker ända dit upp Paula ;) Haha, men det kan ju vara som du säger. Nerverna i käften verkar ju vara en djungel så ;)
Mja, det kändes inte att sätta in dem. Var stenad av Stesolid och så lugn som jag var då har jag aldrig varit varken före eller efter ;) Jag var vaken hela tiden. Så nej, det gjorde inte ont :D

Tack :D Faktiskt så gör det mindre ont efter träning. Mest troligt är det bra med genomströmningen det blir av att man rör sig :)