tisdag 14 april 2015

Halsundersökning

Vilken dag! Började med ett besök hos barnmorskan för att få den nedre halsen bedömd så att säga. Jäkla fin start på dagen. Varför har jag alltid turen att just precis när jag ska göra mina angenäma besök i gynstolen är en barnmorska eller läkare under utbildning?! Inte nog med att jag måste ligga med Sesam i vädret och känna mig utlämnad, det ska dessutom vara två personer som är och rotar runt. Jag kommer mig aldrig för att säga ifrån och kanske kan man inte göra det heller?! Fick liksom inte ens frågan om det var ok att hon var med (alltså hon som är under utbildning) utan blev endast presenterad. Typ "Hej hej, trevligt att du ska rota i min muff, vad sa du att du hette nuigen?!"
Förutom det faktum att fyra ögon istället för två glor på min livmodertapp, vilket är nog så jävla illa, så tar det ju jäkligt mycket längre tid för en som är ovan att genomföra undersökningen. Det rotas och grävs och jag höll helt ärligt på att halka ur stolen med flit när barnmorskan frågade sin elev om hon trodde hon kunde klämma ihop verktyget (vad nu ett sånt vidga-muffen-verktyg heter) utan att klämma mig. Jag är inte känslig men när någon eventuellt kommer klipa åt något inuti mig så blir jag lätt oroad. Faktiskt...
Det är jättebra att man blir kallad var 3:e år så man får kolla upp så allt står rätt till där nere i söder men fan så utlämnad man känner sig.

När jag kom på jobbet och skulle kränga av mig kläderna och hoppa i jobbpyjamasen så upptäcker jag att jag dragit upp dragkedjan på jackan fel så hela skiten kört fast. MEEEEEEN! Svära-studsa-riva-slita innan jag löser problemet och helt enkelt kliver ur jackan och skiter i att öppna jackan.
Tyvärr är det ju så att såna problem löser sig inte själv av att hänga på en galge över dagen så när jag slutat och skulle klä på mig ytterkläderna fick jag kräla i jackan samma väg som jag krälade ur den tidigare på dagen.
Tur att jag har Henke, han grejade till den när vi kom hem efter vi varit på Petters simskola :)


Min nacke är av. Eller det känns så men så illa lär det väl inte vara i och för sig. Ont gör den i varje fall. Är i verkligt stort behov att en kurs i sovställningar och en ny kudde. Kanske nåt att ta tag i när lönen kommer.

6 kommentarer:

Jennie sa...

När vi flyttade till den här lägenheten så köpte vi nya kuddar och täcken från Jysk, trooooor jag eller om det var Ikea, en mjuk och fluffig och en sån där memory foam-kudde som skulle passa bra om man sov på sidan. Inte med sån där konstig form som en del såna kuddar har utan den ser ut som en vanlig kudde fast den är mycket hårdare och formar sig efter kraniet då. Jag sover jättebra på den och har den fluffigare ovanpå när jag läser eller känner för att vara mer upphissad. :P

Ja usch vad hemskt det är med gynundersökningar överlag. Jag har också haft elever med flera gånger på såna undersökningar. Även när jag var till läkaren nu sist så var det två småglin med, jäkligt störande och jobbigt att sitta och försöka berätta hur man mår med en massa "onödig" publik som säkert var mer än 15 år yngre än mig, även fast de inte rotade i skrevet på mig ;)

Trollkatt sa...

Jag är rätt säker på att man får säga ifrån att man inte vill ha fler än nödvändigt. Jag har nog aldrig varit iväg på något sådant där, alltså jag menar.. ;-D cellprovtagning i alla fall, haha.

Men fan vad jobbigt med din nacka, du som hade fått ordning på det där rätt bra. Och som du skrev i något tidigare inlägg....så jävla dyrt att fixa!!!

Only me sa...

Ahh, ja jag kanske skulle satsa på en sån kudde Jennie :) Låter ju bra. Jag vill kunna ligga både på rygg och på sidan och en sån som ser ut som ett dike ser enbart oskön ut. Kanske är en sån som du har bättre :D

Haha ja fy fan så less jag blir xD Alltid drabbad ;)
Mmmm, vi har ju dessvärre kommit till den åldern att de som studerar är 15 år yngre än oss själva så det är ju inte konstigt... Inte desto mer insamt dock för i mitt huvud är då inte jag några 37 år utan snarare 17 ahahaha xD

Du har säkert rätt Paula. Tycker det är fult gjort att de presenterar den som går bredvid utan att ens fråga om det är ok med student. Man blir liksom chanslös för säger man nej blir det ju mer personligt bara av att man hälsat och haft sig.
Har du inte det?! Varför? Tycker det är en bra sak, en sorts cancer mindre att oroa mig för om jag bara går på kontrollerna. :)

Ja det är jobbigt och frustrerande. Vad har hänt liksom!? Har haft problem i ryggen tidigare men nu är jag ju snart hur skev som helst. Jag har tid hos en sjukgymnast i maj. Mycket billigare. Hoppas på bra hjälp där :)

Jennie sa...

Ja gör det, de vi köpte var inte alls dyra. Kan ju kolla vad de heter och vart de är ifrån om du vill. :) funkar kanon att ligga på rygg på också tycker jag, men jag sover nästan alltid hela nätterna på vänster sida. Blev avskräckt först eftersom de känns som en sten typ, men den är jätteskön. :)

Bra att du påminde om cellprov förresten, min BM tog och glömde bort att ta det på mig i höstas eftersom det var graviditetsgrejs och allt på gång då samma dag. Sen förträngde jag det med såklart :P får boka en tid till hösten kanske.

Only me sa...

Ja men kolla gärna :)

Prata m bm när du ska dit nästa gång och kolla vad hon tycker. Kanske kan du ta provet på efterkontrollen? Man gör en sån nån vecka efter bebisen kommit :)

Jennie sa...

Huvva, vill man att nån ska in där och rota så snart efter att man klämt ut en valross??

Kudden är från IKEA iaf. På etiketten så står det bara "Gosa Hassel" och är en sån ligga på sidan-kudde då. :P Men jag hittar inte igen den nu på hemsidan. :( Men här finns det ju två andra såna iaf för 99:- och 299:- http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/20536/