tisdag 28 april 2015

IKEA på 50 minuter och nacke på sne

Här inne ekar det minsann tomt. Det beror på några saker. Nummer ett är att jag haft så jävla ont i nacken sedan i lördags så jag har verkligen inte haft någonting positivt att skriva. I söndags kändes det som jag fick knivar inkörd mellan två kotor och smärtan går fan inte beskriva. Sen har muskeln som går från kraniets nederkant och ner mellan skulderblanden värkt så jag hållit på att bli galen. Det onda har gjort att det i perioder inte känts som om jag ska orka hålla upp mitt eget huvud utan det har liksom "doppat". Vilket givetvis gett hugg och våldssmärta. Jag grät helt hysteriskt i söndags morse för det gjorde så ont.
Nu är det lite bättre. Tack och jävla lov! Fortfarande stel som ett spett och molvärk men jag kör på Voltaren och hoppas på det bästa. Har ingen ork att kontakta HC, naprapat eller sjukgymnast heller. Känner inte att det ger något och jag har en tid bokad med en sjukgymnast om ett par veckor. Väntar tills dess om det inte blir akut att hela skallen lossnar och ligger kvar på kudden en morgon.

På tal om kudde. I lördags beslöt vi oss helt spontant för att blåsa ner till Sundsvall och gå på IKEA för att skaffa mig en kudde med memory foam. Jävla skitresa! Hade så ont i nacken så jag trodde jag skulle bli knäpp(are) och på köpet ballade magen ur också. Det högg som knivar i den med. Obefogat.
Sprang genom IKEA på 50 minuter, betalade och sen var det raka spåret hem. Planen var att gå på Media Markt och kolla på köksmaskiner och sen Biltema för att leta torkarblad till Gena men på grund av mina krämpor samt att jag inte vet huruvida saker sägs med ironi eller allvar vissa gånger (känns som jag missuppfattar saker ofta och kanske är det på grund av sånt som ironi?!). Hur som, lusten tvärdog och det blev en bilresa hem under tystnad.

Somnade som en sten på soffan när vi kom hem. Sov och sov tills det var dax att köra Henke till stan då han skulle ut och ta några öl med Erik.

I söndags kantades hela dagen av smärta. Lyckades storstäda huset men det var ungefär den bedrift jag ides med. Det känns inte som det blir bättre i nacken av att sitta still och "vila". Dessutom blir jag rastlös på gränsen till galenskap om jag bara ska ligga som ett lik och glo.

Jo just ja! Har köpt mig en köksmaskin faktiskt. Den väntas hem i slutet av denna vecka eller i början av nästa. Är såååå nöjd! Känns grett att ha jobbat ett extrapass en lördag såna här gånger. Det gav ett bra tillskott till den även om det inte alls var tillräckligt. Men hur som, denna kommer jag kunna ha resten av livet. Glad :D


I morgon ska jag kräla mig upp i tid och sticka ner på Zefyren. Är inne i en dipp vad gäller motivationen till både mat och träning. Känner inte att jag får någon direkt pepp här hemma angående maten och när det gäller träningen så är denna rygg, nacke och ischiasnerv inte precis några motivationshöjare direkt ;)

Ja men himmel vilket fantastiskt positivt inlägg då ;) haha fy fan xD

3 kommentarer:

Jennie sa...

Den spg rejäl ut den där maskinen, kul! :)

Men att du ska ha så in i helvete ont!? Får snart lägga dig i en gipsvagga eller tortyrmaskin tror jag. ;) nä men seriöst, jag fattar inte varför det inte blir bra med dig. :(

Fann du nån kudde då? Hoppas att den funkar isf så den mildrar ontet lite.

Trollkatt sa...

Fy fan för att ha så ont :-(((((! Nacken påverkar ju hela kroppen också, så det går knappast att fokusera på så mycket annat. Kramar och hoppas ändå att det där går bort snart för du ska ju inte behöva gå och ha så ont jämt!

Only me sa...

Ja Jennie, den är rejäl. Är sanslöst nöjd! Fick hem den idag.

Hahaha ja fast det kanske är lika bra med etterstupan direkt?! Tycks ju vara rena förfallet på mig :(

Ja men jag köpte mig en sån kudde och jag tror den kommer bli jättebra! Än så länge är jag ju så stel så jag märker ingen skillnad men när det är bättre i nacken så :)

Ja Paula det påverkar då tålamod och humör om inte annat :/ Inte åt det positiva hållet heller ;)
Tack vännen <3 Kram!