onsdag 8 april 2015

Megagnäll

Se upp för nu kommer gnäll! 
För det första är det den här jävla förkylningen. Eller förkylning, jag är inte snorig alls längre och inte några andra symptom men jag känner mig yr och som om huvudet är fyllt med bomull. Lock för öronen och det snurrar i skallen när jag vrider ögonen. Fy fan, ge mig en rejäl jävla tarmrens med tillhörande sprutskit och skrikspya och ge förkylningen (eller vad det nu är) till någon annan! Tar hundra gånger hellre magsjuka. Det går över på nolltid jämfört med förkylningar.

För det andra är skiten med ischiasnerven tillbaka. Helt och hållet tillbaka prick lika illa som innan första besöket hos naprapaten. Det "rinner" kallvatten inuti benet och hälen/utsidan av foten domnar. Det är så jäkla oskönt så det går inte tänka på något annat.
Ska ringa HC  i morgon. Tänker inte gå till naprapat igen för det kostar aaaaaödeles för mycket helt ärligt. Det är bra, men allvarligt, 620:- för 30 minuter. Förra "omgången" var jag där 8 eller 9 gånger. Det är mycket pengar.
Känner mig redigt ARG över att det är såhär igen! Vad ska jag göra för att bli bra?!?


Ja just det, hemma har vi vårvatten nu. Av någon anledning smakar vattnet hör hemma gyttja under några dagar/vecka när snön börjar tina på allvar. Inte värst delikat. Det är absolut inte sämre än annars men smakar ju som om man hällt upp vatten i en kanna och marinerat lite pinnar och löv i det. 

Nu ska jag sluka en Treo och tjura vidare.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Nämen vad är det med din kropp?! :( Det billigaste är att googla och försöka hitta andra med samma problem, kanske de har tips på stretchövningar och träning som kan hjälpa/lindra. Det är ju en sjuk massa pengar att lägga ut när det ändå inte blir bra. :(

HAha jag kan tycka att det smakar ganska gott med sånt gyttjevatten. ;P Det smakar liksom utomhus, natur. Men jag föredrar det förvisso från en bäck och inte från kranen hemma. ;)

Only me sa...

Ja jag vet inte helt ärligt. Jag har googlat massor. Har ju fått övningar att göra och jag stretchar men problemet kommer tillbaka. Som jag förstår så sitter muskeln/musklerna som stryper nerven djup vilket ger nästan ingen effekt alls om jag stretchar för jag kan inte komma åt att töja inne mot benet. Men nu har jag bokat tid hos en sjukgymnast som ska vara bra. Jag hoppas. Blir det inte bättre där får jag väl försöka få till röntgen eller nåt.
Fattar inte var detta förfall kom från?!

Hahaha mja, lite gyttja kan jag tåla men nu smakar och luktar vattnet gammal vasslok. Inte så vidares ;) Det var likadan i fjol så vi vet ju att det snart återgår till det normala. Tur det för annars hade man ju blivit lite lej ;I
Jag trycker helst inte vatten ute... Typ från bäckar och så. En gång satt det en groda i en kallkälla där vi (jag och Malin) skulle hämta vatten att dricka. Sen dess äcklas jag till döds ;) Hahahaha

Jennie sa...

Ja du borde ju kunna få till en röntgen väl när du testat så mycket olika som inte hjälper? Kan inte nån av de du varit till hjälpa till så du får röntga när de nu inte kan se till så att du blir bra?! MEn de kanske inte har sådana befogenheter. Aldrig varit i kontakt med varken sjukhus eller andra speciellt mycket så jag har ingen aning. Men det är ju förjävligt att du ska behöva ha det såhär, att det ska vara så svårfixat. :(

Hahaha nä det har du rätt i ;) Jag skulle inte bry mig så mycket om det var grodor i vattnet, tänk alla andra slemdjur som bor nere i vattnet som är branog mycket styggare och snuskigare. D: :P