tisdag 23 februari 2016

Nya mått och fullskiten

Idag har vi, jag och Selma, lyckats med bedriften att komma i tid till ett bokat möte :D De ni! 
Å inte nog med det så blev det till att passa en buss för att ta sig dit!
Däremot var det inte givet att vi skulle hinna. Det ska ju ätas, skitas, ätas mer osv innan det över huvudtaget går att överväga en tur i vagnen.
Jag kände hoppet om att komma iväg i tid rinna ur mig när lillskiten nös på skötbordet när jag bytte blöja och i och med nysen sprakade det till som när man klämmer sista ur en ketchupflaska och hon sprutlackerade hela min framsida med senapsgul smörja -.- Hoppas min vita tröja som jag fick av Jennie igår blir vit igen... 
Men som sagt, vi hann! Vi är så jävla bra *dansar tango*
Mötet var väl egentligen inget mer avancerat än ett besök på BVC. Sjukt kul att se vad som hänt vikt och längdmässigt med den här lilla minimänniskan som den mesta av sin vakna tid ännu så länge nästan helt ägnar åt att beskåda min mjölkdisk :)
Märks att hon tycker om mat för hon hade minsann lagt på sig 550 gram sedan förra tisdagen :)
Hattstorleken hade ökat med 1.6 cm sedan hon kläcktes och på längden hade hon dragit iväg med 2.5 cm på sina 17 dagar i vida världen :)

Passade på att ta en promenad hem från besöket på BVC. Behöver verkligen komma igång och röra på mig för ryggen är supersvag. Musklerna hänger väl som gammal lutfisk på tork där bak. 
Höll på att svettas ihjäl helt och hållet och svetten rann både bak och fram. När svetten dunstat blev jag torrare än en gammal mumie inifrån och ut. Måste lära mig dricka mer vatten...

Eftermiddagen har vi tillbringat i soffan slökorvar som vi är :) Men det är ju så myyyysigt <3


I morgon ryktas det om besök från Rörön. Lagom sysselsättning. 
Eventuellt släpar jag mig ut på en promenad efter det. Borde verkligen göra det. För hälsans skull (men vi känner väl alla till att jag välsignats med en latmask stor som Härjedalen så vi får allt se).

13 kommentarer:

Jennie sa...

Hahaha, typiskt med tröjan xD men de passade iaf då antar jag? :) tur den andra är svart. ;) Jag kan tipsa om Vanish Gold mot skitfläckar om du inte redan har det. Jag använde det på ett par vita byxor som Linnéa sket ner med senap och det försvann otroligt nog i första tvätten, körde förbehandling med Vanish Gold först. :)

Härligt att ni fixade att ta er dit i tid, duktigt jobbat! :) Helt otroligt vad de växer de små, flera centi på några dagar liksom. O.O

Only me sa...

Hahaha ja sjukt typiskt! De satt superbra båda två (bytte till den svarta som även den blev nergrisad... Men av mjölk). Tusen tack :)
Aha, jag har bara vanlig vanish (flytande, en flr kulört och en för vitt), funkar inte dom tro?
Får försöka förbehandla. Så jäklars typiskt!
Haha åh vita byxor xD Det skulle jag ALDRIG våga ha på mig. Jag drar åt mig fläckar xD

Japp vi var mycket duktiga xD
Ja fasen, att det ens är möjligt att gro så fort o.o otroligt!

Jennie sa...

Åh så bra! :D
Näää jag har aldrig vita byxor eller knappt vitt överhuvudtaget just för att jag är en jävla sölmaja. ;) Det var Linnéa som hade vita byxor. X)

Jennie sa...

Angående vanish, vet ej, jag har bara vanish gold, inte testat nån annan av dem men den är riktigt grym!

Only me sa...

Haha åh då förstår jag :) tänkte väl att jag aldrig sett dig i vita byxor ;)

Only me sa...

Ok. Jag var med i en buzzadorkampanj för vanish och fick huuuuur mycket som helst så vi har testat alla varianterna. Minns dock inte om gold var bättre än vanliga :/
Tycker vanish är för dyrt och tar inte bort fläckar så bra som de säger. Det är min erfarenhet. De fläckar man vill ha bort (lera, gräs på knän odylikt) försvinner inte. Vare sig man förpreppar eller inte.
Har inte testat något medel som faktiskt funkar på riktigt svåra fläckar. Det ska vara klorin då på vitt, men hur kul är det att använda liksom?! xD

Jennie sa...

Ja detta var också en buzzadorkampanj, men jag fick bara Vanish Gold. En rosa burk med pulver. Den har funkat bra på nästan alla fläckar som sagt för mig. Men då har jag bara testat skit, kaffe och blod.

Only me sa...

Ok, ja vi fick som sagt alla sorter, både nån spray, flytande, pulver, extra hygien mm mm mm helt sinnes O.o
Jo de funkar såklart på fläckar, absolut och de fläckar jag tog som exempel vet jag inte om det finns nån bot på helt ärligt. Möjligtvis galltvål (har aldrig testat det har du?).
Har tvättat tröjan nu, återkommer m resultatet. Använde flytande vanish vittvätt :D

Unknown sa...

Jag har testat galltvål och tycker det funkar bra på fläckar.

Only me sa...

Tröjan är vit och fläckfri :D

Only me sa...

Även gräs och typ när ungar krupit på knä i sandlådan?

Unknown sa...

Bör funka på det mesta.

Jennie sa...

Åh vad bra! :D