torsdag 11 februari 2016

Selma

Lill-knoen är här! Hon bestämde sig för att göra entré kl 4.45 på lördag morgon den 6 februari.

Ska försöka skriva ner lite hur de här första dagarna varit so far när jag känner att jag har nån inspiration. Kanske även delar med mig av hur förlossningen var oxå. Men det blir nån annan gång.
Idag delar jag med mig av lite bilder endast.
Håll till godo :)

Inte många minuter här :)

Alldeles nykläckt <3

Syskonen <3

Petter är enormt stolt och glad <3 älskade pojke :)

Pappan tog minsann en selfie som mamman kom över xD 

Så söt <3

Första badet hände 11/2. En inte fullkomligt angenäm händelse ;)

Men skönt efteråt :)


3 kommentarer:

Jennie sa...

Så himla liten och söt alltså <3 Jag glömde ju fråga vad du tog för smärtlindring! Men det kanske du skriver om sen också. :) Om du nu tog någon. Förlossningsberättelser tycker jag är jätteintressanta att läsa så du får gärna skriva ner den när du orkar och har tid. :)

Hahaha vilken min i badet! xD Smart badgrej, en sån önskar jag att vi hade till Linnéa när hon var mindre. Hon badade dock inte förrän navelstumpen hade ramlat bort för Emil hade fått för sig att de inte fick bada förrän dess, men det var ju i själva verket att de inte fick bada MED någon innan den läkt.

Only me sa...

Tack <3 ja hon är så gullig min lilla Selmis <3

Haha nä jag hann suga i mig lite lustgas men det var det. Förlossningen gick så sjukt fort så det fanns ingen tid till annan bedövning och såhär efteråt så är jag glad för det :)

Haha ja det var skräckblandad förtjusning att bada :)
Undersköterskan på BB sa att vi inte skulle bada henne innan naveln trillat av men när vi träffade barnmorskan på amningsmottagningen på måndagen så tyckte hon att vi skulle ge henne ett oljebad för hon var så torr i skinnet. Hon sa att de absolut inte var nån fara att bada medan stumpen var kvar :)

Jennie sa...

Nä det är klart. :) Det är sjukt vad man klarar av faktiskt, vilken kropp man har!

Ah okej. :)