måndag 22 februari 2016

Första ensamma dagen

Pust, idag var första dagen som Henke jobbade efter att Selma kom till världen. 
Sjukt ovant att rodda allt själv. Det är ju Henke som sett till att Petter kommit iväg på skolan med allt vad det innebär. Jag har helt och hållet kunna fokusera på Selma som äter i princip hela förmiddagarna.

Men det gick bra :) Kom ur sängen i god tid, bäddade, borstade tänderna och bytte om på Selma.
Petter gjorde precis som jag sa åt honom, hur duktig som helst.
Fixade mig lite kaffe och myste med barnen.

I dag har jag haft besök av min siamesiska tvillingsjäl. Älskade Jennie kom förbi med sin mamma en sväng på förmiddagen. Jag bjöd på lite paj till brunch så de skulle slippa offra tid på lunchande när de skulle ränna i affärer ;)
Selma fick en sååååå fin gröt-present <3

Underbar

Även mamman fick present, badbomb och grejs från Lush :) åh så glad, nu längtar jag ÄNNU mer efter ett härligt avkopplande bad.


Igår fick vi besök av min fina jobbarkompis Emmi och hennes sambo. Superkul! Henke och Pär fann visst saker att prata om och jag å Emmi fick surra bäst vi ville :)
Även de hade med sig en gröt. Helt klart annorlunda och såååå kul! En stor målardukar, fingerfärger och en roller. Så nu ska vi planera vad vi ska måla på duken, det ska bli nåt som alla i familjen hjälps åt med och sen ska den hänga i vardagsrummet :)


Åsså måste jag vara få visa sötaste Säbyspöket som jag bara var tvungen att köpa :) åhhhhh så fint!


2 kommentarer:

Jennie sa...

Jag är så glad att ni gillade presenten! ♡ hoppas som sagt att badgrejorna faller dig i smaken också. :) det var så underbart att träffas, trots att det blev en snabbis. Älskar dig, det känns alltid som att det var igår. ♡

Åh så du har fått ditt spöke nu! Så fint :)

Only me sa...

Jag är fullkomligt övertygad om att jag kommer älska badgrejerna ❤️ De sk användas när jag verkligen känner att jag har tid att njuuuuta! :)
Helt ok med snabbis, vi fick ju ses :) och ja, det känns som igår varenda gång trots månader mellan vi ses irl.

Jaaa så fint :) är supernöjd! ❤️