onsdag 3 februari 2016

On off, jävla drygt!

Meeeen så drygt! Igår när vi åkte in på förlossningen så gjordes ju givetvis en CTG-kurva och en undersökning söderöver. Bara för att vara på säkra sidan.
Och jo, barnmorskan trodde allt att vi var på väg in i förlossningens fösta steg, latensfasen.
Och jo, nog har det varit värkar och så. Som bäst kom de var 12:e minut. 
Hade såklart rätt svårt att sova i natt. En bebis som är vildare än allt som sladdar runt som en besatt och så värkar på det.

Lyckades sova 2.5 timme under natten.
Vaknade på morgonkvisten och kunde inte sova vidare.

Sen på förmiddagen så dör allt helt plötsligt bara av :( Blir så less! Visst, det kommer nån enstaka värk men det är med så långa mellanrum att det inte ens förskylls att klocka.
Körde ett rejs med dammsugaren mitt på dagen. Hände nada.
Tvättade kläder och hängde. Nope, inget.
Läste bok. Somnade som en sten.
Så, det är väl lika bra att vila då?!
Att städa och röja som en besatt är knappast någon mening eftersom det uppenbarligen inte gav någon som helst effekt. Bättre att spara energin då.



Så, nu ska jag ligga som en gammal gädda i vassen och bara bida min tid.
Känner att det så sakta börjar hända saker igen men frågan är ju om jag törs hoppas. 

Bebis innan helgen vill jag i varje fall ha!

2 kommentarer:

Trollkatt sa...

Förstår det är drygt, men sjukt spännande att följa :-D

Only me sa...

:) Kul att du följer!