måndag 15 februari 2016

Lite skit och mkt vikt

Upplysningsvis var det en mkt ledbruten och skinköm sambo som i rädsla för olycka i bilen åkte till sjukhuset i morse. Röntgen var tydligen över på några få minuter. Inga olyckor skedde heller :) och nu är det bara att invänta svar då.

När han kom hem ordnade jag en stor välförtjänt portion oxfilépasta som han med stor aptit mulade i sig. Sen att magen fortfarande är i olag är en annan sak... ;)

En annan som har aptit så det räcker till är otippat nog Selma ;) idag hade vi ju besök av en sjuksköterska från BVC som informerade massa saker och vägde Lill-Selma. Tänk att en sån sak som vikt kan vara så spännande xD 
Lill-makrofagen hade minsann gått upp 200 g i vikt sen i torsdags :D
Lillknubb <3

I morse vaknade jag av det mysigaste jag varit med om. 
Jag och Selma låg och sov och helt plötsligt känner jag ett huvud mot mitt bröst. Trodde det var Selma som korvat sig dit men när jag tittar upp ser jag att det är Petter som klättrat ner i sängen hos oss och håller om Selma <3
Alltså den pojken <3 *jahapp, där kom kvällens gråtattack bara därför att Petter är en så himla fin kille*
Han är så otroligt genuint snäll och go så mitt hjärta svämmar över <3 
Skrattanfall när lillsyrran tog i från tårna och sket så det lät som när man klämmer det sista ur en ketchupflaska xD 

Ikväll har faktiskt även Julia varit och tittat lite extra på syrran <3 Det går framåt.
Hon lagade även kvällens middag. Så härligt med en stor och duktig tjej :)

Ja åsså en bild som kan tänkas är rätt mycket igenkänningsfaktor för mig ;)


2 kommentarer:

Jennie sa...

Helt otroligt att de kan lägga på sig så mycket på så kort tid! Linnéa skenade också iväg sådär i början, blev ju alldeles brydd. :)

Finaste Petter, så roligt att han redan är så go med lillasyster. ♡

Only me sa...

Haha ja det är smått surrealistiskt att lägga på sig många procent av kroppsvikten på bara dagar xD Å andra sidan är ju största nöjet att äta så ;) haha

Ja han är så himla glad och stolt <3 Underbara lilla kille :)