söndag 20 juli 2014

Värmebölja

Himmel vilken värmebölja vi befinner oss i :D Det är så varmt att till och med bikinin känns för mycket. Idag premiärbadade jag i Indalsälven. Rakt nedanför vårt hus. Trodde jag skulle hinna banga ur innan jag ens klivit i men dra på trissor om det inte till och med kändes varmt! 21 friska grader var det. Varmt för att vara älven det...

Lyckades lura med mig Henke ner en sväng också. Håkan försökte få honom att testköra jetski men den bangade han. Haha :) Jag skulle aldrig i livet pröva. Är ju kass på att framföra alla former av motordrivna medel så inte fan tänker jag ge mig ut på något som jag på förhand ser kommer vara svårt som fan.

I morgon ska vi åka ner på campingen och bada. Henke och barnen är på affären nu och handlar gott fika som vi kan packa med oss :) Att ligga vid vatten och sola å bada kräver gott fika att mumsa på emellanåt :)

Fy fan, jag måste gå och slänga förpackningen från Marabou cookies som Petter lämnat på soffkanten. Luktar vedervärdigt! En blandning mellan varm choklad och vanilj. Vidriga dofter bägge delarna.

Var ute en sväng nyss och rekade hallonbeståndet och tro på tusan om det inte finns massor precis över vägen :) Dock är det mesta omoget och tyvärr finns nog risken att de torkar bort med tanke på torkan som är och har varit ett tag. Det räcker liksom inte med några få droppar vatten, det behövs ett redigt skyfall. Föredragsvis nattetid då marken är svalare och lättare tar upp vätan.

Jag kan glädjande nog snart skörda årets första rödbetor. :) De börjar på att vara rätt stora nu :D Dåligt nöjd brud!


Bilder från en härlig dag med grannarna igår :)

3 kommentarer:

Henrik P sa...

Blev dopp här också, fast i fredags. :)
Jetski verkar ju kul. Är det grannarna som har?

Only me sa...

Hur varmt var det då ungefär? Helt otroligt att det var så pass badvänligt här nere. Trodde jag aldrig ;)
Ja jetski verkar sjukt kul men även sjukt svårt. Grannarna har två som de brukar lattja med :) Petter provåkte igår och idag fick Henke frågan. Av någon anledning har inte jag blivit tillfrågad... De har väl sett hur jag framför Saaben ;) hahahaha

Henrik P sa...

Inte 21 gr precis, kanske 16-17 då. ;)
Ja, kan tänka mig att det inte är det lättaste med jetski... men jäkligt kul ser det ut.