måndag 30 mars 2015

Ineffektiv trötthög

Åh himmel! Är så trött så det finns inte ord! Har inte gjort många knop idag och ändå känns det som jag jobbat på stenhårt.
Det enda jag lyckats med är omplantering av mina söta plantor. Nu kan de fortsätta växa sig stora och starka :)

Söta små tomatplantor

Lilla gurkan 

Känner mig stressad över saker jag vill hinna få gjorda nu när jag är ledig men jag har ju inte lagt upp någon plan så nu är det kaos. 
Det svåra är att bestämma vad jag börjar med. Utföra det och sen göra nästa grej. Blir less när jag är såhär! Hamnar i soffan, får stresspåslag, somnar nästan av att inget händer, påbörjar, ledsnar, börjar med något nytt, kaos.
Utöver det jag vill göra hemma så vill jag umgås med vänner. Till helgen. Meeeeen, just nu är lusten lixom borta för hela allt är kaos. 

Nu måste jag försöka väcka min grå ur dvalan för jag tänker läsa en bok jag påbörjat ;)

8 kommentarer:

Jennie sa...

Gulligt namn på brukarna, Mutti. :) mamma och pappas katt de hade när jag växte upp hette Muttis. :)

Visst är det jobbigt när det blir kaos sådär! Allt bara stannar upp och det går inte att få nån ordning på nånting och det går inte att få in i vilken ordning man ska börja och med vad. Tillslut är jag så trött av bara det att jag måste vila. :/

Only me sa...

Bästa krossade tomaterna som finns! Testa dem :) smakar mkt mer än andra sorter. :)
Å gulligt namn på katten <3

Ja fy fan så drygt det är! Har nästan somnat flera flera gånger idag pga denna oreda som råder. Tror det inställda mötet fick mig ännu mer ur balans så nu funkar ingenting.
Och som du, jag behöver bara vila. Suck alltså x(

Jennie sa...

Jaså! Jag har aldrig sett de där burkarna, vart har du hittat dem?

Testa att skriva en lista som du kan pricka av en sak i taget. Det brukar kunna hjälpa mig en bit på traven och att komma igång. Då blir det iaf liiite struktur i huvet när jag har vad jag ska göra på papper som jag kan se framför mig och jag könner mig oerhört duktig när jag kan pricka av en grej. ;)

Only me sa...

De finns lite överallt. Kolla bland krossade tomater :) De är lite dyrare men värt varje krona för smaken är fantastisk :)

Jah, här har inte hänt mycket av det jsg tänkt :/ Men nu har jag landat i att inte fixa det sånt blir inget gjort därför ahahahaha xD Har i varje fall städat och det var prio ett. Vill ha upp nya gardiner i köket men såväl jag putsa dem först och längre än till tanke och vilja har jsg inte kommit där...

Jennie sa...

Den finns nog inte här skulle jag tro, får spana in den när jag är till stan nån gång. :)

Hahaha nä det är jobbigt när det finns ett moment före det man verkligen VILL göra som är ett måste. ;)

Only me sa...

Haha dessa föremoment xD WHY?!? Jaaa men det blir väl nya gardiner... Så småningom ;)

Unknown sa...

Jag har köpt Kärcher fönsterputs. Då blir det lite roligare i allafall:).

Only me sa...

Men huvva! Hade en sån förut men sålde den. Ren skit. Tog Svinlång tid att putsa med och det blev lätt randigt. Nä skrapa är bättre. Och snabbare :)