söndag 8 mars 2015

Trapproadkill och lördagssurr

Helgerna går för fort!! De skenar och jag hinner ingenting. Eller jo, det gör jag väl, men jag skulle vilja ha mer helg faktiskt. Nu kliver jag på sex dagar i rad med en ledig dag och sen en vanlig femdagars vecka. Får börja nedräkningen till "helgen" i morgon :)

Igår hade Petter bestämt med morsan och U att han skulle sova där. Det är alltid lika konstigt att inte ha honom hemma och när vi inte har något planerat som vi båda ska göra tillsammans så blir det jäkligt tomt. Eftersom Henke redan tidigare i veckan bokat med Erik att de skulle ses så passade jag på att hälsa på Ulli. Så jäkla kul att ses! Vi surrade i över 4 timmar och anledningen till att det inte blev längre var just det att tant Cecilia blir trött efter kl 22 och vill sova ;) Åkte hem vid kl 23. typ död... Höggravida Ulli hade säkert orkat mer än mig ;)
Vi hann med att prata om bra precis allt från svamp i söder till barr i skon till att vänta barn, Thailand med mera med mera.

Blev våldsgosad av katten Maja när jag var hos Ulli <3
Julia är ju här nu så jag försökte lirka med mig henne in till stan när jag åkte till Ulli, tänkte att hon kanske ville umgås med sina vänner, meeeeeen, näe. Det ville hon inte. Sitta på rummet och uggla är melodin tydligen. Behöver inte känna någon ångest över att min snart 16-åriga dotter är ute och tjuvröker, dricker alkohol och blir drängfull eller blir på smällen i varje fall. För att lyckas göra några av de tre grejerna så måste man gå ut från rummet och träffa människor. Lär ju bli ändring så småningom iof...

Ja men just ja! Hade ju lite lätt brådis i går innan jag skulle åka hemifrån och kan trots det inte lägga undan telefonen utan springer runt med den i högsta hugg. Inte bra... Vurpade i trappen när jag skulle springa upp och hämta en tröja och landade som ett roadkill raklång med armar och ben rätt ut. Måste sätt helt sjukt fult ut. Slog fläsket så pass att jag trodde jag skulle ta till lipen. Även vänster bröst användes som stötdämpare. Telefonen träffade aldrig trappen, nej för den var jag så rädd om och höll krampaktigt i höger hand rätt upp i luften. Jävla smart.
Är fortfarande öm på magen :(

Idag har jag promenerat nästan 8 km. Skönt även om vädret inte var det bästa. Hade sån motvind så jag nästan gick i 90 graders framåtvinkel för att klara av att skära mig genom vinden. Sen började det såklart smådugga också. Men ändå, det är trivsamt att med gott samvete kunna sitta i soffan nu och bara lata sig :D

Henke är så nöjd för han har/hade kommit på en sån jäkla bra present till mig. Och jag håller med, det har han :D Tyvärr har jag någon synsk förmåga att utan ens ha sett paketen han köpt till mig, ändå lista ut vad det är. Så även denna gång. Han är sååååå sur över det.
Jag ska få ett aktivitetsarmband :D Glad! Jag motiveras av siffror. På riktigt. Jag älskar att se hur långt jag gått, hur länge, hur många kalorier jag bränt, hur många kalorer jag ätit hur många points saker "kostar" att äta, hur många steg jag gått på en dag, hur många trappor jag gått med mera med mera. Det motiverar mig sjukt mycket. Allt som har med siffror att göra. Andra motiveras av sällskap när de ska gymma, jag motiveras av hur länge jag orkar springa. Jag motiveras inte av vad andra gör, om jag har sällskap, om någon peppar mig. Ok, jag blir glad om jag får höra snälla saker om hur duktig jag är, men det motiverar mig inte. Det gör mina siffror :D Så, med det armbandet kan jag mäta....massor! Dessutom kan jag mäta min sömn :D Haha galet ;)

För ett tag sedan köpte jag nån form av fotbehandling som ska göra fötterna till "babyfeet". Det är nåt jox man smörjer dem med och sen ska man ha plaststrumpor på och låta verka i 1.5 timma. Efter några dagar- upp till 10 så börjar den gamla huden ramla av och kvar blir mjuka bebisfötter. Funderar på att testa en sån ikväll :) Har velat använda en länge men fick ju ett skavsår modell gigantum på en promenad förra helgen och det är först nu som det inte är ett köttsår längre. Tordes såklart av naturliga skäl inte testa eftersom jag var rädd att hela foten skulle trilla av i så fall ;)

2 kommentarer:

Trollkatt sa...

Mitt nät är verkligen inte bra! Velat kommentera länge nu men kommentarsrutan orkar inte laddas *doh*. Men nu får jag iaf sagt hur fin katten är!! ;-D haha Kramar <3

Only me sa...

Ja och vilken riktigt kelig Donna dessutom :) hon var helt rabiat ett tag <3 jättesöt!
Kramar <3