torsdag 26 mars 2015

Fried

Men nu jävlar är tröttman på en helt ny nivå. Hjärnan känns helt grillad och ögonen svider. Spelar ingen roll hur mycket jag sover. Antar att det är mycket nu helt enkelt.

Har varit på flera timmars tester igår och idag vilket bränt mina ledningar helt fullkomligt. Har känt mig tom på en ny nivå. Alltså i huvudet.
Känns ändå mycket bra. Att äntligen få höra att jag inte inbillat mig. Det har verkligen varit min största skräck. Att inte bli tagen på allvar. För tro mig, har fått höra såååå många gånger att alla minsann har samma problem (av folk jag känner alltså, inte vården). Inser ju att felet inte ligger hos mig dessa gånger utan att det handlar om okunskap. 
Nu är det uppehåll över helgen och på måndag kommer svar. Vill att tiden ska gå fort!

Nedräkning till semester har jag i varje fall. Tre dagars jobb och sedan en veckas ledigt :D Längtar! Vädret ser ut att bli skruttigt men det skiter jag i. Finns minsann både det ena och det andra att ta tag i inne ändå. För övrigt är jag inte så pass söt att jag skulle smälta av väta så jag kan nog pallra mig ut i nederbörd och snålblåst också. ;)

Alltså kolla så fränt! Detta är kranen på damtoaletten på jobbet. Ser ni vad jag ser? Ser ni ögat? Snyggt!


Nu ska jag djupdyka ner i säng. I morgon kickstartar dagen med skivstångspass. :D

6 kommentarer:

Trollkatt sa...

Japp ser ögat, coolt :-D! Skönt med att äntligen få svar för dig också!!

Eftersom mina kommentarer ibland försvinner då jag har så kasst nät så slänger jag in här vad som skulle stått tidigare. Att din dotter är skitsnygg i håret verkligen och att jag såg henne utanför skolan för ett bra tag sedan och tänkte att det var kul att någon håller stilen :-D.

Kramar <3

Only me sa...

Ja visst är det häftigt ;)
Jaaaaa, ska verkligen bli skönt! Nu hoppas jag det blir som jag vill.

Tack, hon är min fina lilla groda <3 Älskar att hon är sig själv och väljer egna vägar. Att hon har sin egen sköna stil. Nu med blått hår :)

Kramar <3

Jennie sa...

Jag känner igen det där med onödiga korkade kommentarer när man försöker förklara sig, som jag OFTA fått höra, tex "ja höhö, alla har vi nog en släng av ADHD/ADD" och "det är väl bara att lära sig leva med det" när jag försökt förkklara för folk att jag äntligen fått svar på varför jag är som jag är och varför mitt liv sett ut som det gjort och fortfarande gör. Liksom va fan tror ni jag kämpat med hela mitt jävla liv?! Äntligen får jag hjälp på vägen! Nä fy, folk är såna idioter ibland.

kram <3

Only me sa...

Ja visst är det irriterande Jennie. Eller att folk på riktigt tror att man bara kan få en diagnos hur som helst. Som om det var enklast i världen att ens bli remitterad och få göra en utredning. Känns som man blir pissad på. Ungefär som om alla issues och svårigheter jag/du har VARJE dag bara är "att lära sig leva med". Att "alla" är såna. Människor som tror det är okunniga och ignoranta. Tycker jag.

Kram <3

Jennie sa...

Exakt, jag känner mig nervörderad som person litegran när folk vräker ur sig sådana kommentarer. Även fast jag vet att det är för att de inte vet bättre. Men alla andra "osynliga" fysiska sjukdomar som finns då, som man inte ser eller märker vid första anblick, DET är fullt förståeligt. Så känns det som iaf.

Only me sa...

Jag tror vi får jobba med att upplysa och förklara som man gör till barn. Tillslut kanske det går in?!
Men ja, nedvärderad känner man sig.