tisdag 10 mars 2015

Ny vecka ny vab

Fick samtal från dagis igår eftermiddag om att lille herr P hade rännskita. Det innebär att vi är hemma från dagis/jobb tisdag och onsdag. De vill ha 48 timmar. 
Sååååååå ny vecka, ny vab :(

Vaknade vid 3 inatt av att Petter var jätteledsen och hade superont i ena örat. Stackars liten. 
Trodde att det skulle bli ett par dagar hemma med en "frisk" kille eftersom magen är bra nu men i värsta fall har han fått öroninflammation :( Fick alvedon inatt vid 3 och nu på morgonen vid 7 då han var lika ledsen igen. 

Se så fina mina gurkplantor som jag planterade förra tisdagen blivit :D Blir så glaaaaad när jag se hur det spirar :)


Nu väntar jag ivrigt på tomaterna som ännu inte visat sig :)
Tänker passa på att plantera purjolöksfrön idag faktiskt. 

Fick låna hem tre böcker av morsan för ett tag sen och det passar ju bra nu. Börjar med en av mina favvo-författare :) har inte varit besviken en enda gång efter att jag läst hans böcker :)


Sen antar jag att det blir lite spelande oxå... Henke lurade mig till att börja spela WordBrain och nu är jag fast! Helt sjukt beroendeframkallande :/ 
Ser ni vilket ord det ska bli?





4 kommentarer:

A-K sa...

Klart som korvspad va de e för ett ord, de står ju där: DAGSRAM :D
haha, eller kan de va smaragd?

Only me sa...

Smaragd IT waaaaaas :)))

Jennie sa...

Åh det där spelet hade jag glömt bort, satt med det heeeela tiden förut men sen fastnade jag rejält och tappade tålamodet och öppnade inte skiten igen. :P Tack för påminnelsen. :)

Only me sa...

Haha varsågod Jennie ;)