fredag 20 mars 2015

Förbannat i kvadrat

Igår när jag gick och la mig var jag förbannad. Hela natten har jag varit förbannad och i morse vaknade jag förbannad.
När jag gick och la mig berodde humöret på idioter men under natten och morgonen berodde det på den här:


Det urgulliga lilla odjuret har väckt mig miljoner gånger inatt. Inte för att hon är elak eller någonting utan för att hon är såååååå sällskapssjuk och ultra gosig.
Hon kommer med sina fem meters morrhår och killar mig i trynet samtidigt som hon slår igång sin motor och ljudligt varvar den runt runt framför mig.
Ni får inte tro att det går att få henne att ge upp. Nepp, det går inte. Jag puttar bort, Hjördis kommer tillbaka. Om och om och om och om och OM igen tills jag exploderar. Då håller hon dig borta en halvtimme. Sen börjar det om. Sjukt irriterande faktiskt. 
Så när det var dax att kliva upp var mina ögon små som knappnålshuvuden och så full i grus att de gnisslade varje gång jag blinkade. Det är mycket lätt att hålla sig för skratt såna gånger faktiskt.

Fick ur mig min irritation över saker och ting genom att börja dagen med ett skivstångspass :) Härligt uttömmande svettmaraton i 55 minuter.
I morgon kommer jag ha träningsvärk. Underbar känsla!

I morgon fyller min fina Julia år <3 Huset kommer ockuperas av fem tonåringar som ska fika, tjattra, skratta, muppa sig och käka pizza. Jag tror helt ärligt vi andra tre flyr fältet några timmar på dagen ;)

Nu är jag trött! Trött och lite småles (fortfarande av samma anledning som igår). Funderar på en skål popcorn... Inget kan muntra upp som en rejäl bunke förädlad majs :)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med katter :)

Unknown sa...

Vi fick i alla fall sova till 5 vi :)

Only me sa...

Lyx er syrran ;) jag var vanen av ich till från kl 2... Tack Hjördis -_-

Unknown sa...

Vill ju inte säga "vad var det jag sa", meen såklart måste jag det:-) När dom blir kompisar så brakar det lös :)

Jennie sa...

Haha de är så in i helvete envisa de små terroristerna. XD jag har tänkt många gånger att det är en jävla tur för dem att de ör så söta. ;)

Trollkatt sa...

Sunna kör på lite olika mjau på nätterna, Mjau-MJAUU eller Mja-auu!! (Viktigt att beskriva)! Varje gång Andreas i sömnen eller vaken lägger sig på rygg så springer hon dit och börjar spinna högt som fan och stångar sitt ansikte mot hans skägg ;) inte en chans att han inte vaknar av det ;-D. Ibland kan hon dunka med tassarna mot rullgardinen så det verkligen låter ashögt också.
Mmmmm...katt...gulligull... ;-D haha.

Only me sa...

Haha syrran ;)

Ja faktiskt Jennie, Hade de inte varit söta så hade Hjördis gjort sig mycket väl som en tumvante ;)

Ahaha Paula xD Ja de är envisa! Och så påhittiga för att få som de vill ;) Tror till och med att Sunna är ännu lite mer fullisjutton än Hjördis <3 hahahaha