tisdag 7 juli 2015

Lättlurad Kallekoskit

Supertröttdag delux här idag. Somnade som en sten på soffan igår och kunde trots tröttman likt zombie- fason inte somna på kvällen. Övertrött kallas det väl. Landade tillslut i soffan. Mitt  "Tjuvsovarställe". Funkar alla gånger. Somnar som en liten gris bara för att jag inte "får" ;) Ibland är hjärnan lättlurad Kallekoskit, hahahaha

Maja den lilla kanaljen hittade äntligen hem tidigt i morse. I över en vecka har hon varit på vift så jag började smått få panik och börja tänka det allra värsta. Petter sa i morse när han såg att hon äntligen var hemma att "nu får hon inte gå ut på 3 veckor". Hahaha, älskade lilla barn. Han älskar den katten så mycket.

Maja i favoritfilten <3

Min dag på skönhetssalong blev givetvis inställd pga av någon form av schemaändring på salongen?! Sur! Men, jag fick kompensation. Valfri av behandlingarna med 50% rabatt. Jag valde att göra en ansiktsbehandling för det är såååå himla skönt att få trynet ordentligt rengjort. Så nu kl 13 vankas det lite lyx för min del :D
Därefter ska vi tydligen hälsa på stor-Petter med familj en sväng. Hoppas jag håller mig vaken... ;)

Min diet har gått åt fanders nu på semestern. Jag försöker äta någorlunda bra på dagarna. Råggröt med äppelmos och mellanmjälk till frukost och så vidare men på kvällarna spårar det ur. Varenda dag! Blir så trött på mig själv. Dessutom ligger jag som en korv i soffan och bara drönar från morgon till kväll så någon energiförbrukning kan man inte tala om. Får ta ett rejält krafttag med träningen när det åter vankas jobb. Orkar helt ärtigt inte stimma över vikten och träningen på semestern ;)

Nu ska jag snofsa till mig lite och samla familjen i bilen och brumma mot staden :D

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åh vad skönt att hon är hemma! <3 Jag undrar vart de håller hus och vad de egentligen gör när de är borta såhär länge, i regn och storm och alla väderlekar. Stina var borta 2 dygn nu igen, kom hem inatt. Men det var ju värst i kallaste vintern och snöstormen när hon vat borta FEM dygn. Då var vi säkra på att hon var död. :'( och så kommer kattfan hem helt oberörd. ;)

Only me sa...

Ja fy så orolig man blir :( Har försökt att tänka att hon bara är på en längre promenad och ser sig om lite men efter en vecka börjar man ju misströsta.
Eller hur, undras vad de gör?!
Djur är inte lika väderstyrda som vi människor (förutsatt att de har päls såklart, naken katt/hund håller sig nog helst inne i flurväder). De har säkert massor att göra och uppleva.
Kattfan är ett bra ord för dem ;) hahahaha