söndag 5 juli 2015

Gott och blandat

Fy sjutton, jag känner mig som en säl! Gjorde Calzone till middag och de blev inte små precis. Inte heller hade jag vett nog att sluta äta när jag borde utan mulade i mig så jag sitter och mår dåligt nu. Så typiskt.

Idag kan det eventuellt ha varit den sista riktiga sommardagen på årets semester och den har jag tillbringat som sig bör iförd bikini på gräsmattan. Sköööönt! Idag var det dessutom helt perfekt värme. Inte sådär stekhett så man nästan förintats av värmen utan sådär livsfarligt så man rent kan bränna sig fullkomligt fördärvad ;) Fast det gjorde jag inte för jag är noga med solskyddsfaktorn ;)
Har njutit av att höra alla härliga ljud, små fåglar som drillar, en motorbåt på älven, svalornas nykläckta ungar som skriker under taket, vinden i träd och buskar. Livet på en pinne när det är som bäst.

Små äggskal från svalorna under taket

Hjördis älskar sommar och sol :)




Snart vankas chiligryta ;)

Väntar ivrigt på solmogna tomater :)


Perfekt törstsläckare :)


Söt fjäril som tyvärr inte satt still och därför blev aningens suddig ;)

Petter och Henke gick ner till älven och fiskade lite på eftermiddagen och kom hem med tre stora abborrar minsann :D Petter lärde sig att kasta helt själv idag :) Stora killen! Just nu ligger firrarna i foliepaket på grillen och sen antar jag att de ska äta dem på hårt bröd?!

Julia jobbar sin sista vecka nu. Det låter som hon tycker det är riktigt kul förutom att kläderna (hon jobbar på Jamtli så hon går ju klädd som en tonåring på 1800-talet) tydligen är hyfsat varma. Hehe, det kan hon gott ha, fröken Vampyr som ligger i sängen hela dagarna om hon är ledig ;)

Igår blev vi spontant inbjuden på 2-årskalas för en kille som går på Petters dagis. Petter tyckte det var jättekul att få gå på kalas och Henke å jag tyckte det var riktigt trivsamt med lite kaffe och surr.

Nappade på ett riktigt härligt erbjudande på Skönhetsgränd och skyndade mig att boka en tid på tisdag morgon. Då blir det lilla ansiktsbehandlingen, pedikyr och helbensvaxning med bikinilinjen. Rent lyx som dessutom endast kommer kosta mig 490:- totalt! Ser fram emot allt utom vaxningen som jag faktist är smått rädd för. Tänk om jag inte pallar xD hahahaha.


2 kommentarer:

Jennie sa...

Hur blev det med skönhetsbehandlingen? Blev det att du bokade om eller förträngde du? ;)

Åhhh vad söt hon är Hjördis! Jag tycker svartvita fluffkatter är bland de sötaste. <3 speciellt med vita tassar <3 hoppas hon är hemma när jag kommer. :) och så ska det bli så skoj att se alla fina växter och sånt du planterat :)

Only me sa...

Åh jo jag bokade om så det blir ansiktsbehandling i morgon :) härligt!

Ja hon är gullig och lite knäpp. Hungrigare än allt. Men snäll. Hon ligger i sin elementhängmatta och flir till pälsen nu.
Maja är borta fortfarande :( en vecka nu. Har letat och letat men hon kommer inte. Har skickat efterlysning på Fjäls fb sida. Får se då...

Ja Hjördis kommer om man lockar på henne så henne får du nog stifta bekantskap med.
Haha ja de blir kul att visa upp ;)