torsdag 2 juli 2015

Fantastisk resa, härligt väder, semester när den är som bäst

Hade en helt fantastisk dag hos älskade Jennie med familj igår :) Landade i Ljusnedal nångång vid halv 12 och då vankades smarrigaste kycklingsalladen och rabarberkaka till efterrätt. Nom nom nom!
Fick träffa Emil för första gången och han var verkligen jättetrivsam. Lättsam och glad med en hel del humor.
De hade planerat en tur med nån form av gondol eller var det var men eftersom det aldrig går att ha riktiga planer när man har bebis så fick den planen bordläggas. Fast har jag missat nåt?! Går en gondol i luften eller är det en linbana fast med annat namn? Jag är inte helt tokig i höjder i ärlighetens namn. Kan gå bra men det kan lika gärna bli så att jag klamrar mig fast i allt som finns och hyperventilerar som en näbbmus med kattsällskap.
Nästa gång kanske vi kan ta en gondoltripp :)

Efter att vi ätit och smörjt kråset med smaskigt fika vaknade lilla fröken ultrasöt <3 Men alltså på riktigt, så liten och så himla fin. Givetvis var det ju mamma och hennes mjölkaggregat som var viktigast just då men efteråt fick jag minsann snooooza och gosa med henne i över en timme :) Gulligos <3





Vi tänkte ju även ta oss en promenad med vagnen, få oss lite tjejsnack å så meeeeeen... Bebisar och vädret, det är två saker som man inte kan råda över. Lagom tills vi skulle pallra oss ut så började det såklart regna. Så vi bytte köket mot vardagsrummet för lite miljöombyte och sen fortsatte tjattrandet :)

Jag trodde jag skulle behöva lämna lilla familjen vid 14-15 tiden eftersom jag räknade kallt med att de var fullkomligt utbrända av mitt sällskap vid den tiden men se så blev det inte. Tiden bokstavligt talat rusade iväg och helt plötsligt var klockan redan 16.30. Egentligen är väl inte det nån sanslöst sen tid egentligen men har man i runda slängar tre timmars bilfärd hem så är det rätt sent.
Så då fick jag avrunda :( Hade utan att blinka kunnat stanna hur länge som helst. Önskar att vi kunde ses så mycket mer men vi behöver ju inte vänta ett år mellan gångerna i fortsättningen. Vi bor ju faktiskt inte på varsin sida om universum utan bara några timmar bort med bil :)

Idag har det varit helt fantastiskt väder. Över 30 grader varmt i skuggan. Började morgonen med en stadstur för möte med en kurator på RVH och när det var över åkte i raka spåret hem och jag landade med en duns ute på gräsmattan. Härligt men ovant. Har inte kunnat ligga några längre stunder för mitt blodtryck tycks ligga på minussidan och värmen gör att jag blir helt vimmelkantig på en gång. Kan ju iof vara bra att inte kunna pressa som en regelrätt demon oxå. Bättre att mjukstarta så melanocyterna har en chans att aktivera sig än att bränna sig knaperstekt första fina dagen :)
Tog en cykeltur med Petter och Henke på eftermiddagen. Det var riktigt skönt. Det fläktar ju lite mer när man får upp lite fart :)





Nu ska jag ta en kalldusch tror jag. Luktar som en riktig karl ;)

5 kommentarer:

Jennie sa...

Ja vilken dag det varit idag! Det är fortfarande 25 grader här nu, helt otroligt!

Tack för igår älskade vän <3 det var så roligt att ha dig här. <3 som sagt, så känns det som vi umgåtts varje dag och inte att det var 2-3 är sen.

En gondol är som en liten kur man åker i, den ser ut som en fyrkantig glasbur typ :P vet dock onte skillnaden på kabinbana och gondol, men det är ju massa gondoler som åker efter linan (11st här), en kabinbana har kanske bara en som går upp och en som går ner samtidigt.

Only me sa...

Så underbart det är med solen och värmen. Det känns verkligen att de få dagar om år det är så här är riktigt värdefulla :)

Jaaaa det är lixom bara att plocka upp tråden där vi avslutade. Helt otroligt <3

Aha, ja men då förstår jag. Jag vill pröva men jag är i ärlighetens namn inte bekväm med höjder ;) Men försöka går ju :D

Jennie sa...

Hahaha, ja det är lite svårt att ångra sig bara när man väl satt sig i den. x)

Only me sa...

Hahahaha det blir något av en terapi då. Kliver i rädd och ur botad :D

Jennie sa...

Haha ja xD