söndag 7 juni 2015

Det blommar och växer

Har känt mig sanslöst trött och off ett tag och verkligen haft noll lust att berätta om mina tankar eller mående i bloggen. Jag mår förresten inte dåligt om någon nu skulle få för sig det, bara trött.

Har haft en riktig långhelg på en hel dags ledigt. Får skylla mig själv som tog på mig ett extrapass igår. Kändes riktigt bra för vädret var ju helt otroligt dåligt med surregn, snålblåst och senare halvt orkan. Fy fan vilket skitväder senaste 5-6 veckorna (eller sen förra sommaren rent av?!) det varit! Man kan ju inte göra annat än isolera sig.

Idag sken solen när jag öppnade ögonen. Så underbart! Dansade (nåja, med smällande leder och stela knän blir det något mer åt stelopererad storkfason över det hela) ner för att njuta av frukosten i morgonsolen (inomhus, det är för kallt att sitta i morgonrocken ute). Strax efter kl nio gick jag ut och rensade ogräs, planterade plantorna jag köpte förra helgen och allmänt njöt av solens sköna och varma strålar. 
Henke klippte gräset. Känns fantastiskt och somrigt äntligen :)





Efter energiboosten bland ogräs, plantor och sol gick jag in och storstädade inne. Härligt! Nu är jag liiiite redo för en ny arbetsvecka (snark). 

Fick lite spontant snabbfrämmande av pappa precis när jag galopperade som bäst med snabeldraken och det blev en liten paus i städandet medan jag fick agera husfru och koka kaffe och lyssna på herrn som kan konsten att snacka en gråsten medvetslös ;)

Nu ska jag mysa Petter innan han ska vallas i säng.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka fina blommor:). Är så roligt att göra sommar fint ute.

Only me sa...

Ja visst är det :) ska köpa lite mer oxå för jag har en kruka som är tom ;) sååååå kul!

Jennie sa...

Du är så duktig med dina blommor och odlingar, önskar att jag var lika grönfingrig, för det är ju SÅ fint! :)

Only me sa...

Awww men tack <3 fast jag har mer tur än vad det är skicklighet faktiskt :)
Men visst är det fint med massa blommor och blader :)