lördag 21 mars 2015

Härliga magsjukan

Här har det hunnits med både det ena och det andra. 
Jag Petter och Henke beslöt oss för att roa oss på storsjöbadet medan Julia och hennes vänner stimmade på hemma. 

Började badningen med att simma ett gäng längder medan Petter och Henke busade i barnpoolen. När vi beställt lunch och satt oss ner för att äta säger Henke att han mår dåligt. Sen gick det fort. Rännskita delux tydligen. 
Fick vackert packa oss därifrån i världens fart.


För att jag skulle få min dos av rörelse så släppte Henke av mig vid E45:an så jag fick promenera de 6 km hem.
Tacksamt!

Status just nu är: ungdomarna spelar tv-spel. Petter försöker få vara med. Henke är i karantän med egen toa som tydligen används frekvent för skrikspyor.
Själv sitter jag i soffan och inväntar tarmsmärtor. Julia hade bestämt att det skulle svullad pizza med kompisarna och jag å Petter fick lixom åka med på tåget. Pizza är ju inte min mage överrens med så jag räknar kallt med tarmtango och brinnande mage. Känns aldrig värt det och med tanke på mängden kalorier pizza innehåller så blir jag fan matt bara av tanken. Behöver nog röra mig mer i helgen ;)

Eller faktiskt, jag hoppas verkligen att inte alla ungdomarna som är här blir smittade av magsjuka faktiskt. Fy så jäkla trist det vore :( men vi visste ju inte förrän de redan var på plats :(

För egen del hoppas jag verkligen att jag slipper då veckan som kommer innehåller  mycket viktiga möten som jag väntat nästan ett år på att få göra och som inte går att boka om öht utan i så fall är det tillbaka till ny remiss, väntetid på 1-1.5 år osv. Så magsjuka är inte ett alternativ just nu!

Åh vet ni vad jag älskar denna svarta lilla lakris-kringla <3 Världens finaste katt :)

4 kommentarer:

Trollkatt sa...

Oj så snygg hon är i håret! I like! Såg henne för ett tag sedan, bor ju så nära skolan :) och tänkte att det var kul att se någon som håller stilen!

Magsjuka är döden, men ni normala människor brukar ju klara av den på ett dygn ändå, skönt nog.

Only me sa...

Ja hon passar riktigt bra i kort lila/rosa hår :) Tycker det är toppen att hon väljer sin egen stil, precis som vi gjorde i den åldern, än att GP mainstream och spackla på ett tryne och ha magtröja. Typ ;)

Ja ett dygn eller två funkar lagom rensande haha! Jag tar hellre magsjuka än förkylning vanligtvis men just inför denna veckan så får varken eller ske. :)

Jennie sa...

Huvva för magsjuka! Jag är glad att det är år sen jag drabbades av kräksnusk. Håller tummarna så hårt jag bara kan att du håller dig frisk nu så du kommer iväg på dina möten. <3 de ÄR ju SÅ viktiga!

Sötaste små trynena <3

Only me sa...

Tack finaste Jennie <3 Jag har som du märkt klarat mig ;)