söndag 28 september 2014

Dumma Ivar

I förmiddags packade jag med mig Petter  i bilen och örnande iväg till Rörön. Jag och Magda hade planen att ge oss ut på trattkantarelljakt.
Efter lite kaffe och Allan-mys åkte vi till skogs och lämnade Johan i barnens våld ;)

Förväntansfulla över alla litrar med svamp vi skulle plocka åkte vi till jaktkojan. Döm om vår förvåning när vi insåg att det inte fanns andra svampar än slemmiga skivlingar och murkna trädsvampar. Inte en endaste kantarell! Nada, zip, zero. Gissningsvis kan vi skylla den där jäveln Ivar som ödelagt hela området och endast lämnat rotvältor och spår av skogsmaskiner efter sig. Mest troligt har de stackars svampisarna helt enkelt inte velat växa i den nya miljön :(

Vi åkte dock ändå hem nöjda och glada :) En stunds egentid med en av de goaste vänner som finns är inte fy skam och vi plockade faktiskt ett helt gäng lingon till Johan istället :D

Innan vi åkte hem plockade vi äpplen från det fina gamla äppelträdet på Johan och Magdalenas gård <3 Julia blev såååå glad, hon älskar ju svenska äpplen :)


Medan jag och Petter mös i goda vänners lag var Henke hos mamma och U och fixade sin bil. 
Det beslutades att vi skulle äta middag där så när jag och Petter åkte hem mötte vi upp gänget på maxi där vi handlade.
Fick mamma att tända upp i kaminen och sen satt jag framför den och njöt.
Om vi någonsin köper hus SKA jag ha en kamin <3 Det är banne mig det mysigaste jag vet :)


Inga kommentarer: