lördag 27 september 2014

Blåst

Herregud vad det blåst idag! Till och med så pass att förvaringsmöbeln på altanen nästan landat på gräsmattan med innehåll och allt.
Jag som gjorde mig till och fixade frillan innan vi åkte ut i förmiddags såg ut som ett troll på direkten. Lärdomen av det är att jag behöver fan inte anstränga mig för hur jag än gör så kommer jag ändå se ut som ett litet monster.

Köpte några dukar, akrylfärger, penslar, färgpennor, skissblock och sånt idag. Får se nudå när jag ska försöka mig på att skapa ;) Måste bara ha en dag när mitt sinne är öppet och utan tankar på hur det ska se ut. Att bara skapa utan att det finns någon tanke före.



Gjorde oss till med oxfilétoast och två olika såser till middag idag. Gott nåt helt grönjävulskt! Kan vara något av det godaste jag vet. :)


Fick lite spontanbesök av brorsan med familj ikväll. Så kul! Önskar vi sågs oftare <3

Dagens fundering: Var tar maskarna vägen på vintern? Kryper de längre ner i jorden? Hur andas de? Behöver de inte mycket syre eller vad? Inte för att jag bryr mig så hårt så, men tanken trillade in i skallen och då måste den tänkas ordentligt. ;)

Inga kommentarer: