måndag 21 juli 2014

Nattkrökstankar

Eftersom jag ligger inne med en rethosta som jag snart blivit galen av på riktigt så är det lite si och så med sovringen just nu. Enligt Murphys lag sätter den igång som allra värst när jag lagt mig för att sova. Sen väcker den mig också en eller ett par gånger per natt. Jävligt kul när man har semester. Är så trött ibland så jag orkar knappt finnas till.

Hur som helst, det var inte rethostan jag skulle mala på om. Det var mest en förklaring till varför jag sitter uppe och dammsuger nätet istället för att sova som en liten gris.

Tänk om saker och ting vore enkla. Liksom att man bara bestämde sig för en sak och sen bara körde på. Lite så känner jag nu. Fast så har vi verkligheten då. Vi är en familj. Det är fyra personer som berörs av alla beslut som skall fattas. Det gör inte saker och ting lättare. Sen finns det ju yttre omständigheter. Familj, vänner. Ja typ. Men åååååh så sugen!

Inga kommentarer: