tisdag 22 juli 2014

Mockat skit, solat, badat, umgåtts - semester kort och gott

Men helvete så less jag är på hostjäveln som vägrar ge sig. Så fort jag studsar ner i sängen är det som att ge skruttlungorna en signal om att försöka vända sig ut och in.
Vaknade på soffan i morse igen. Det har jag gjort senaste veckan. Av någon anledning så är det lättare att somna på soffan än i sängen. Tror luften nere är mindre kvav än uppe för tillfället.

Slö katt som hittat sitt favvoplace uppe på köksskåpen ;)
Hur som helst, i morse åkte jag och Petter till Stall Bäckahästar och donade lite. Utfodrade två hungriga kusar, bar vatten och insåg att jag inte har annat än latenta muskler. Sån jäkla sill jag är!
Petter hjälpte mig att mocka. Sen tog vi med lilla Kulan (en Shettis) in och borstade honom. Halva hästen gick att sopa upp från golvet. Hur är det möjligt att de fortfarande fäller så mycket päls??? Stackars liten som har typ långkallingar på mitt i sommarn :/

Mitt på dagen fick vi besök av Daniel med familj. Roligt för Henke att träffa en gammal vän. Det blir inte så ofta eftersom de bor i Stockholm.
Vi grillade hamburgare och korv till lunch, förde krig mot en gigantisk armé bromsar, flöt bort i värmen och surrade. Trevligt.


3/4 av familjen Lexelius
När de åkt badade vi i älven. Fatta att det är 25 grader varmt där nu! Måste ju börja närma sig nåt form av rekord! Två simturer blev det och fy fasen så skönt det var!
I morgon ser det ut att bli 30-31 grader varmt. Kan tänka mig att det blir fler än två svängar i plurret då ;)
Jag njuter! Älskar att jag har sån tur att ha sånt fantastiskt väder på min semester. Den enda som möjligen är ett minus är att det inte blir så mycket gjort. Jag orkar helt enkelt inte ta mig för något. Visst vore det väl kanske kul att umgås med folk, men det är bara jobbigt att åka någonstans när det är hett som i helvetet. Då passar jag hellre på att ladda batterierna ordentligt hemma :)

Till helgen drar årets krogstråk igång. Fasen vad tiden går fort! Nästa helg är det Storsjöyran. Vi ska inte yra något men däremot stråka en kväll. Närmare bestämt på måndag. Då är det den årliga Corpsepaint-festen och sen fortsätter festen i Jane Doe tältet där det vankas hårdrock :D Ska bli kul!
Måste försöka komma iväg och skaffa teatersmink så vi kan spöka ut oss ;)

Nä nu ska jag mumsa i mig en muffins och glo på nån komedi (uäck, inte min genre). Julia har bakat. Supergoda citronmuffins :D

2 kommentarer:

Jessica sa...

jag skippar stråket men har lovat A att gå på yran på torsdagen

Only me sa...

Stråket är roligare tycker jag. Yran är på tok för dyr. Men det är klart, med barn i den ålder vi har får man ju inte alltid välja ;)