onsdag 23 juli 2014

Åskar på besök

Låg nyss ute i gassande sol och läste när det helt plötsligt, fortfarande med solen gassande började falla stoooora tunga regndroppar. Fattade först ingenting. Vaddå, skiter svalorna på mig - typ. När ledningen förmedlat "HALLÅ DET REGNAR" så blev det en jävla fart. Fick i all hast halka runt i slirigt gräs och samla ihop grejer som inte skulle bli blöta, typ boken, filten, Big Boy, handdukar och ta skydd inne. Sen jävlar öppnade sig himlen ordentligt. Det regnade så det nästan blev vitt skum på vattnet i gräset (eller det kanske började koka så varm som marken var, haha). Även ett rejält åskväder följde med. Härligt uppfriskande!

Nu har det åter slutat regna och solen bränner lika het som innan. Inte för att jag inte vill ha solen, för det VILL jag, men det hade verkligen inte gjort något om det fortsatt regna några timmar till. Marken och alla växter behöver det. Plus att luften blir lättare att andas efteråt. Just nu är det mer kvavt än härligt. Nästan så man får äta den med kniv och gaffel. Så, jag hade lätt kunnat tänka mig att kvällen skulle inneburit regn och att solen var åter i morgon :)

Nu vankas middag. Henke och barnen ska käka grillat, själv kör jag på kassler. Kräks nästan vid tanken på grillat, så djävulskt less är jag på det. Eller rättare sagt, grillat kött marinerat i grillolja. Att grilla på hamburgare och korv är helt ok.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Nä fy för grillat kött.. fisk, hamburgare eller korv ska det vara :D

Only me sa...

Ja, om man tvunget måste grilla så gärna annat än marinerat. Det är marinaden jag bara inte klarar av x(
Sen är ju fisk gott alltid :)