tisdag 20 september 2016

Kakfrossa och skitkalas

Vilken dag! Känner mig såå nöjd :) Trött som en gnu men glad :D

Som alltid när man ska göra något och har tider att passa och barn som ska med så får man räkna med vingel. Jag sa till Petter i morse att han var tvungen att gå hem direkt när skolan slutade eftersom vi skulle åka på mitt jobb och hälsa på.
När klockan började närma sig 13 då han slutar så gjorde jag mig själv och Selma klara och började vänta på Petter. En liten herre som inte dök upp...
Så, jag hastade bort till skolan för att möta upp honom så vi kunde springa som jihun därifrån för att hinna med bussen. 
Kommer dit och kikar runt, ingen Petter. Fritidsledaren ser generad ut och konstaterar att han missat att Petter skulle gå hem och ber mig vänta medan han hämtar Lill-Spretter. 
Dock hittar han inte Petter och jag inser att bussen jag tänkt vi skulle åka bara var att glömma. Värre att Petter inte stod att finna någonstans. 
Efter massa letande kom han tillrätta, han hade lekt på ett annat ställe än sina kompisar.

Vi skyndade oss hem och Petter bytte om (han är en liten gris så det var tvunget att få honom ombytt) och sen kom vi äntligen iväg :)

Det var så kul att träffa alla på jobbet och dagen till ära var kakfrossa anordnad. Det var helt sanslöst så mycket kakor, muffins, mm det fanns att välja på! 
Petter befann sig i kak-himlen där ett tag och han såg faktiskt riktigt käck ut i sin Choklad-mustasch som han låg inne med xD
När han ätit sig igenom de flesta sorterna såg han faktiskt lite knäckt ut ;)
Själv åt jag så sockerchocken nästan tog död på mig. Den sista muffinsen tippade mig rakt över kanten haha. Ni vet när man blir sådär stirrig och har blodrusningar och ögon som känns som de ska tränga ut hålen och samtidigt rullar runt som kulor, så kändes det.


I vilket fall som helst, kakorna var goda och många men roligast var såklart ändå att träffa vännerna på jobbet och att få spana in de tre andra Laboratoriemedicin-bebisarna :) Vi är ju faktiskt 4 stycken som fått barn i år :) Selma är äldst, sen Mina, Vincent och sist lilla Miriam <3 Så gulligt! 
Mina, Vincent och Miriam fick sina fina filtar i samband med fikat (vi har en presentkassa där man kan vara med om man vill och som täcker för presenter vid födelse, giftemål mm). Så himla himla fina filtar :) Selma fick sin tidigare i vår.

Från trevligheter till... det fantastiska med att ha bebis xD 
Ibland kan de konsten att imponera. Verkligen.
Efter middagen idag så tog jag med Selma upp för att byta blöja och hamnar rätt i ett rejält skitkalas! Nu snackar vi poop överallt här. Tilläggas bör att det inte luktade så mycket så jag blev lite tagen på sängen av det hela. 
Å snabb som fan har den här lilla damen blivit så hon vek sig dubbel som en fällkniv (liggande på rygg med fotsulorna över huvudet om ni förstår) och kastade ner en av sina Inspector Gadget-armar och grabbade tag i skitlåret bara för att sekunden senare i ilfart få upp hela härligheten mot munnen o.O 
Alltså... jag stod förstenad som en gammal mumie medan mina nervsingnaler krockade på sin väg mot nån form av agerande. Ögat ser, hjärnan inser vad som sker men innan reaktionen hos en gammal uv som mig reagerar hinner ju det otänkbara ske :(
Jag brukar verkligen klara upp det mesta på egen hand, jag har ju som inget val på dagarna, men ikväll är jag förbaskat glad att Henke var hemma och kunde komma till undsättning. 
Stackars bebis! Hon skrek, det var skit överallt och mamman var halvt hysterisk. Tack för att vi har badkar! 

På tal om badkar så lyckades jag med konststycket att nästan slå mig sanslös i duschen igår. Vi har en torkställning som hänger på väggen ovanför badkaret som man kan fälla ner som jag på något mystiskt sätt lyckades slå skallen på igår. Väggfästet alltså. Jag drämde i så det svartnade och småfåglar kvittrade i ring runt skallen. Helt groggy.
Är det underligt att jag är vimsig?
 
I morgon funderar jag på att gå med Selma på öppna förskolan så hon får leka lite med andra barn :) 
Hoppas ork och energi finns, det har varit mycket på slutet.

Inga kommentarer: