torsdag 16 juni 2016

Semesterplanering, bäckenskev och finfika

Idag kom jag äntligen iväg till läkaren för en check av mitt höftparti. Har ju i närmare två år haft den där jäkla ischias-nerven i kläm och det är så jävla otrevligt! Har ingen lust att betala en spänn till för att besöka naprapat eller gå till en sjukgymnast för att lära mig kliva ur sängen på rätt sätt. Nåt är ju fel! Trots att jag gjort som de sagt och trots att jag skuvar vagn mer eller mindre varenda dag så blir det inte bättre. Snarare tvärtom. Ju mer jag går desto mer obehag får jag.
Läkaren var riktigt lyhörd och bra. Var inställd på att bli avfärdad med att jag måste gå till sjukgymnast och så är det bra med det men faktiskt! Hon lyssnade, kollade nervrespons tittade och klämde och bestämde sig för att skicka en remiss för MR-röntgen. Mycket pga att jag haft besvär så länge utan att det blivit bättre.

Snälla goa Therese flexade för att ta med Petter och Selma och gå till fotbollsträningen medan jag fick låna hennes bil och åka till hc ❤️ Så fantastiskt snällt! Vet verkligen inte hur jag ska kunna visa min tacksamhet.

I måndags hälsade vi på hos Lisbet som bakat så himla fina cakepops som vi skulle få testa 💕 Vi fick även med oss en låda med hemgjorda supergulliga gröna äpplen maränger 😊
Hur gott som helst! Ska använda marängerna till att göra marängsviss framöver 😊
 Baileys cakepops, mums!

Maräng Gröna äpplen

Alltså denna kvinna är helt fenomenalt duktig på att baka. Hennes tårtor är så enormt fina! Har redan pratat med henne om att hon ska få göra Petters tårta när han fyller 😊

Nu är semesterplaneringen i full fart. Det är mycket att ordna med men allt börjar falla på plats. I helgen ska vi ta med katterna och besöka en familj som vill passa dem medan vi är borta. Hoppas de kommer hem snart bara :/ de har varit borta ett par dygn nu.
Vi har gjort en tidsplanering för vart vi kommer vara och vilka dagar. Kollat upp boendena lite mer noggrannt så vi vet vad som gäller angående betalningar osv. Försöker fundera över hur vi packar bilen. Fem pers är mycket packning. Betyder att vagnen inte kommer åka med utan vi ska ha en mindre. Det är oxå löst. Och iom den lilla smidiga vagnen som även går att använda som säng så behöver vi inte ha med en sån heller. Perfekt!
Ja så saker faller på plats. Det är ju bara lite mer än 2 veckor tills vi åker! Shit vad fort tiden går! 😳

Åsså dom här då! Detta är en selfie de tog ikväll 😂 hahaha

Kvällsfika!!!

Inga kommentarer: