tisdag 14 juni 2016

Noll arbetsminne

Men snälla nån! Finns det någon vänlig jävel som kan skänka mig en gnutta arbetsminne? Jag blir så trött på mig själv! Just detta med ett väldigt kasst arbetsminne är vanligt när man har ADHD. Nu ska inte detta inlägg handla om det, kan bara ge ett exempel: jag kommer inte ihåg mer än 3 siffror åt gången, kan inte skriva något nån säger för jag kommer bara ihåg typ fyra ord sen är resten borta.

Började denna dag med en isande kall cykeltur åt och fram till hälsocentralen för ett läkarbesök på torsdag... Jag gillar att vara i tid...
Fattar ni hur irriterande det är att komma på plats och ragla fram till anmälningsluckan på spegettiben och få höra att det är först på torsdag min läkartid är 😑 Jag blir fan galen på mig själv! Hjärnjävel! Fel å sammarbeta nån gång?! Jag kände mig så säker på att min tid var idag men som vanligt var väl informationen jag fick när jag beställde tiden helt borta när samtalet avslutades.

Inte nog med det så har Henke ordnat ledig dag idag bara för att det skulle bli smidigt för mig med barnen. Petter har ju fotbollsskola och sådär.

Ja så nu blir det till att krångla med läkarbesök, fotbollsträning och barnen själv på torsdag. Yay...

Är småsur på SMHI oxå. De borde byta bana för spå väder är uppenbarligen inte deras grej.
Förväntade mig medelhavsvärme och vindstilla idag. För så utlovades det igår när jag kollade väderappen på kvällen. 
Istället är det blåsigt nå jävulskt, svinkallt och molnigt. Kom fram till HC och såg ut som jag ätit en tallrik blåbär så blåfrusen som jag var. Fingrar som knastrade när jag böjde dem. Benen var som spagetti som sagt. Att cykla var mycket ovant för musklerna 😂

Nu ska jag hälla i mig tre koppar kaffe till och tjura en stund till.

Inga kommentarer: