tisdag 21 juni 2016

Buzzar Sagolika fruktsoppor från Rynkeby

För ett tag sedan fick vi testa nya smakvarianter på Sagolika fruktsoppor från Rynkeby via Buzzador😁
De släpper två nya smakvarianter, Jordgubbsoppa med vanilj och Äpple- och krusbärssoppa med kanel.
Tyvärr hittade jag inte varianten med krusbär i någon butik så den kunde vi inte testa men den med jordgubb fanns.

Den hade en härligt fruktig jordgubbssmak som verkligen smakade jordgubb. Dock är vanilj något av det kvalmigaste jag vet, både doftmässigt och smakmässigt, så när eftersmaken kom dalade poängen för min del.

Soppan påminner mkt om vaniljglass med jordgubbssmak fast i rinnande form 😊

Vad jag kunde utläsa på förpackningen innehåller inte Jordgubbssoppan något tillsatt socker vilket är mycket positivt. 

Hade gärna testat krusbärssoppan oxå men det får bli en annan gång om de får in den i butik.

Så, jag kan rekommendera Jordgubbssoppan med vanilj till de som tycker att vanilj är gott. För min del går den bort enbart pga vaniljen. För smaken i övrigt bar sagolik. Synd verkligen!


Inga kommentarer: