måndag 28 mars 2016

Snorongan å dumskallar

Det snörvlas. Har vi osis så har riktiga förkylningen hittat hot. Petter har ju snorat sen i torsdags men inte varit sjuk.
Inatt började Selma. Huga vad jag inte ser fram emot en förkyld spädis :(

Inatt sov Sillerippen förresten över 6 timmar i sträck så nu är mina brön överfyllda och hårda som kanoner. Huga så oskönt! Det tar typ hela dagen för dem att återgå till nån form av uthärdliga fodersäckar.
Men! Jag hoppas ju såklart att hon ska börja sova såna här nätter faktiskt för inatt har hon bara ätit en gång :) Mjölkproduktionen ställer ju in sig efter några dagar så det gäller bara att härda ut :)

Eftersom alla våra planer grusades på grund av förkylningar på alla håll denna helg så har vi inte haft just nånting att göra vilket resulterade i att Henke kollade med brorsan om de ville bjuda på lite kaffe igår :)
Sagt och gjort, packade in de två yngre avkommorna i bilen och styrde kosan mot Hammarstrand :)
Ett infall på vägen gjorde att vi stannade till hos Olle och kollade in hans hus och fick lite kaffe i oss även där :)

I Hammarstrand blev vi kvar längre än vi tänkt så middagen blev sen.
Men det var skönt att komma iväg en sväng.

Lilla Melker såg sugen ut på att få sig en slurk han med när Selma käkade :)

William som visade sig ha både feber och rejält ont i halsen och som självmant raglade upp i säng tidigt på eftermiddagen.

Goa lilla Wincent som jag knappt hann se röken av på hela tiden eftersom han och Petter lekte :)

Åsså var det dom här dårarna då... Fullt av dem på vägen och i diket. 

Nu ska jag försöka finna orken att städa. Det är bara så jobbigt i kroppen när brösten hotas av sprängning pga all mjölk. Får som feberkänsla i hela kroppen och det gör ju ont. 
Men snart så har jag laddat klart :D

4 kommentarer:

Jennie sa...

Ja de är korkade på rikigt, riskera livet för att få slicka i sig några saltkorn på vägen liksom. :P

Men huvva lilla Selmisen <3 Åh jag minns vad jag tyckte det var jobbigt när Linnéa blev förkyld, de får ju så svårt att andas de små vännerna. <3 Hoppas ni klarar er skapligt iaf.

Only me sa...

Hahahaha ja fy fan vilka spån xD

Ja huva stackars små när nosen är täppt. Jamen just ja, Linnea blev ju sjuk nästan direkt hon kläcktes va?
Verkar inte varit nåt för Selma för nu är det redan bra tack å lov :)

Jennie sa...

Åh vad skönt! Ja vi blev ju smittade allihop på BB surt nog.;(

Only me sa...

Fy tusan alltså :( vi har verkligen klarat oss bra allihopa :D